کد خبر: ۳۱۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 10
معاون امور مجلس رئيس‌جمهور جزئياتي از افزايش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان، همچنين زمان معرفي گزينه پيشنهادي دولت براي تصدي پست وزارت رفاه را اعلام کرد.
شفاآنلاین>سلامت>معاون امور مجلس رئيس‌جمهور جزئياتي از افزايش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان، همچنين زمان معرفي گزينه پيشنهادي دولت براي تصدي پست وزارت رفاه را اعلام کرد.

به گزارش شفاآنلاین: سيد محمدحسيني درباره جزئيات لايحه افزايش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوري و لشکري که دوفوريت آن در مجلس به تصويب رسيد و همچنين تامين منابع مالي براي اجراي آن، گفت: براي اجراي اين لايحه آمادگي داشته‌ايم که آن را ارائه کرديم. درست است که ابتداي سال افزايش حقوقي براي همه اقشار داشتيم اما با توجه به تwورمي که در جامعه وجود دارد، نياز داشتيم يک تجديدنظري صورت بگيرد و کمتر سابقه داشته است که دولت در اواسط سال خودش پيشگام شود و اين لايحه را ارائه دهد.

 وي ادامه داد: منابع لازم براي اجراي آن تامين شده و از ابتداي شهريورماه اگر در مجلس تصويب شود لحاظ خواهد شد، که امروز دوفوريت آن تصويب شد، بعد در کميسيون مي‌آيد و احتمالا چهارشنبه همين هفته در دستور کار قرار مي‌گيرد و نهايي مي‌شود. معاون رئيس‌جمهور با بيان اينکه آمادگي کامل براي اجراي لايحه داريم، در پاسخ به پرسشي مبني بر تاثير اين مصوبه بر فاصله حقوقي ميان بازنشستگان تامين اجتماعي و کشوري گفت: بله، اين افزايش حقوق پلکاني اعمال مي‌شود، يعني کساني که حقوق کمتري دارند مشمول افزايش درصد بيشتري مي‌شوند که سقف آن 20 درصد مي‌شود و به اين معنا نيست که حقوق همه 20 درصد افزايش يابد.

 حسيني ادامه داد: براي برخي ممکن است سه چهار درصد و براي برخي تا 20 درصد هم مي‌رسد. البته منتظر هستيم که ببينيم افزايش پلکاني را مجلس مي‌پذيرد يا خير. ترجيح ما اين است که همين لايحه مورد قبول واقع شود. معاون امور مجلس رئيس‌جمهور در پاسخ به اين پرسش که «بعد از عدم رأي اعتماد مجلس به زاهدي وفا، اکنون وزارت رفاه سرپرست ندارد، وزير جديد را چه زماني به مجلس معرفي مي‌کنيد؟» گفت: وزير پيشنهادي به زودي معرفي مي‌شود. وي افزود: اميدواريم که هرچه زودتر اين اتفاق بيفتد، زيرا وزارتخانه بسيار مهمي است و بخش‌هاي متنوع و متعددي دارد. قبلا اين وزارتخانه، سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعي بود که در هم ادغام شده و مي‌طلبد که دقت بيشتري صورت بگيرد و گزينه مناسبي که مورد اقبال نمايندگان مجلس هم باشد معرفي مي‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: