کد خبر: ۳۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 16
شفا آنلاین - شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد موسوم به «ای سی او اس او سی»(ECOSOC) مقام مشورتی این سازمان را به مجتمع مردم نهاد نیکوکاری رعد اعطا کرد.


به گزارش شفا آنلاین از مجتمع نیکوکاری رعد، کسب این مقام در پی مکاتبات و ارسال مستندات مثبت در زمینه فعالیت های آموزشی، توانبخشی و کارآفرینی این مؤسسه برای افراد دارای معلولیت به دست آمده است.

در این گزارش آمده، پس از بررسی چند ماهه در نهایت شورای اقتصادی و اجتماعی یکی از ارکان پنجگانه سازمان ملل متحد موافقت خود را با واگذاری مقام ویژه مشورتی اعلام کرد.

دارندگان مقام مشورتی طبق قطعنامه 1996 موظفند هر چهار سال یک بار گزارشی از فعالیت های سازمانی در حمایت از شورای اقتصادی و اجتماعی و سازمان ملل متحد تنظیم و ارایه دهند و در صورت کوتاهی، با تعلیق جایگاه مشورتی به مدت یک سال مواجه خواهند شد که در این مدت باید گزارش جبرانی مورد قبول ارایه کنند در غیر این صورت مقام مشورتی پس گرفته خواهد شد.

از آنجا که سازمان های مردم نهاد دارنده مقام ویژه مشورتی بخشی از سازمان ملل متحد محسوب نمی شوند، استفاده از لوگو، سربرگ، کارت ویزیت، و بنر آن سازمان ممنوع است و سازمان های دارنده مقام مشورتی تنها اجازه دارند زیر نام سازمان متبوع خود از عبارت «جایگاه مشورتی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد» با ذکر تاریخ دریافت عنوان استفاده کنند.

دارندگان مقام مشورتی می توانند از دبیرکل سازمان ملل متحد برای در دستور کار قرار دادن موضوعات مرتبط و مورد علاقه سازمان های غیردولتی برای جلسات شورا درخواست کنند، همچنین بیانیه کتبی یا شفاهی خود را در شورا اقتصادی و اجتماعی مطرح کنند.

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد امیدوار است با ظرفیت پدید آمده بتواند در مسیر توانمندسازی افراد دارای معلولیت بویژه جامعه معلولان کشور گام های مؤثری بردارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: