کد خبر: ۳۱۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 04
مهسا امینی در سال ۱۳۸۶ یعنی حدود ۱۵ سال پیش زمانی که ۷ سال سن داشت، عمل جراحی روی او صورت گرفت ولی این عمل هیچ‌گونه ارتباطی با مرگ او در بیمارستان کسری یا اینکه قبل از آن در جاهای دیگر حوادثی به وجود آمده نداشته است.
شفاآنلاین>سلامت>وکیل خانواده مهسا امینی گفت: مهسا امینی در سال ۱۳۸۶ یعنی حدود ۱۵ سال پیش زمانی که ۷ سال سن داشت، عمل جراحی روی او صورت گرفت ولی این عمل هیچ‌گونه ارتباطی با مرگ او در بیمارستان کسری یا اینکه قبل از آن در جاهای دیگر حوادثی به وجود آمده نداشته است.

به گزارش شفاآنلاین:محمد صالح‌نیکبخت وکیل خانواده مهسا امینی در واکنش به ماجرای عمل مهسا امینی در بیمارستان میلاد و تایید و تکذیب‌هایی که پیرامون آن صورت می‌گیرد، گفت: مهسا امینی در سال ۱۳۸۶ یعنی حدود ۱۵ سال پیش وقتی ۷ سال سن داشت و عمل جراحی روی او صورت گرفت ولی این عمل هیچ‌گونه ارتباطی با مرگ او در بیمارستان کسری یا قبل از آن در جاهای دیگر حوادثی برایش به وجود آمده نداشته است.

وی افزود: خانواده مهسا امینی در همان جلسه پزشکی‌قانونی به ما اعلام کردند او غده‌ای بزرگ در بالای چشمش داشته و پیش دکتر شیروانی رفته و او طبق نظر پزشکی اعلام کرد اگر این غده را چه عمل کنیم چه نکنیم هیچ تاثیری در وضعیت سلامتی او نخواهد گذاشت و جانش در سلامت کامل خواهد بود. اما با وجود چنین غده‌ای که ممکن است در بینایی او تاثیر بگذارد ما برای احتیاط عمل خواهیم کرد. این نهایت موضوعی بوده که برخی این را بهانه کردند که او سابقه این بیماری و بیماری‌های دیگری نیز را داشته است. وکیل خانواده مهسا امینی در ادامه گفت: مهسا امینی به بیماری تیروئید هم مبتلا بوده است، اما به دلیل نتایج آزمایش سالانه مهسا امینی که توسط پزشک متخصص او انجام می‌شد، صراحتا اعلام شده که نیازی به تهیه قرص بیماری تیروئید نیست و حتی نیازی به تغییر دوز مصرف آن قرص‌ها هم ندارد.

صالح‌نیکبخت در پاسخ به این سوال که در جلسه پزشکی‌قانونی چه جزئیات دیگری از مهسا امینی مطرح شد، گفت: در این جلسه قرار بود ابتدا روز جلسه را به ما اعلام کنند تا پزشکان مورد نظر خود را برای امکان ارتباط و تایید نظریه پزشکی‌قانونی معرفی کنیم. اما این موضوع را به ما اعلام نکردند. از طرف در جلسه‌ای که ما حضور داشتیم نظریه پزشکی‌قانونی درباره جسد مهسا امینی مطرح نشده و لازم است تاکید کنم با توجه به توضیحات همکارم آقای رضایی در جلسه، همچنین درخواست خانواده مهسا امینی در این معیار قرار گرفته بود که ما هیچ جلسه‌ و هیچ نظریه‌ای را بدون جلب نظر پزشکان معتمد موردنظر، قبول نخواهیم کرد. وی ادامه داد: برخوردی که آن پزشک پزشکی‌قانونی با پدر مهسا امینی انجام داده بود که بعدها معاون دادستان تهران حضور او در پزشکی‌قانونی را تایید کرد، عدم رضایت خانواده مهسا امینی را در پی داشت. بدون حضور پزشک معتمدی که خانواده او برای تایید نظریه پزشکان قانونی درخواست کردند رسیدگی به پرونده مورد قبول نخواهد بود. اگر این نظریه مورد تایید پزشکی‌قانونی باشد، ایرادی ندارد و ما نیز حق مداخله در نظریه پزشکی‌قانونی را نداریم، اما به صورت طبیعی این حق را داریم که هم اعتراض کنیم و هم از پزشکان معتمدی که از اساتید برجسته مغز و اعصاب هستند و هیچ وابستگی اداری و جناحی ندارند، نظر بخواهیم این مساله نه‌تنها موجب کسر شأن پزشکی‌قانونی نمی‌شود بلکه موجب ارتقا و اعتلای عمومی در نهاد پزشکی‌قانونی خواهد شد. صالح‌نیکبخت در پاسخ به سوالی درباره صحت و سقم وجود فیلمی از دوربین روی لباس مامور بازداشت‌کننده گفت: در مورد این مساله، در حین دستگیری مهسا امینی، دخترخاله او نیز همراه او بوده است. دخترخاله و برادر مهسا امینی گفتند حین آنکه مامور مهسا را دستگیر کرده بود به مامور گفتند چون او از سقز آمده و در تهران غریبه و مهمان است از دستگیری او خودداری کند. اما مامور در جواب اصرار دخترخاله او می‌گوید: «برو کنار چون روی لباس من دوربینی وجود دارد که عکس تصویر تو را هم می‌اندازد و اگر تصویر تو هم باشد من بازخواست می‌شوم که چرا تو را بازداشت نکردم.» به همین دلیل دخترخاله مهسا موضوع دوربین روی لباس مامور بازداشت‌کننده را گفته است. ایلنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: