کد خبر: ۳۱۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - 2022September 30
محققان می‌گویند زیرسویه جدید امیکرون BA.۲.۷۵.۲ جهش‌هایی داشته است که اجازه می‌دهد خیلی راحت‌تر از دست سیستم ایمنی بدن فرار کند.
شفاآنلاین>سلامت>دانشمندان زیرسویه جدیدی از ویروس کرونا امیکرون به نام BA.۲.۷۵.۲ را شناسایی کرده‌اند که دو جهش تازه در آن باعث می‌شود ویروس راحت‌تر بتواند وارد سلول‌های بدن شود. از سوی دیگر، گروه دیگری از دانشمندان اعلام کرده‌اند که این زیرسویه ، بهتر از همه زیرسویه‌های قبلی می‌تواند از سیستم ایمنی بدن بگریزد.
به گزارش شفاآنلاین:زیرسویه جدید BA.۲.۷۵.۲ که عضو خانواده BA.۲.۷۵ است، اولین بار در ماه مه در هند دیده شد، اما هنوز نتوانسته جهان را به تسخیر درآورد و به جای BA.۵ به سویه غالب تبدیل شود. با این حال، محققان می‌گویند این زیرسویه با دو جهش تازه خود قادر است خیلی راحت‌تر ، سلول‌های بدن را آلوده کند و از ایمنی حاصل از واکسن‌ها یا ابتلای قبلی بگریزد.
گروهی از محققان امپریال کالج لندن، موسسه کارولینسکا و دانشگاه کیپ تاون دریافته‌اند که خنثی‌سازی BA.۲.۷۵.۲ به‌طور میانگین ۶.۵ برابر سخت‌تر از BA.۵ است و به همین خاطر به عنوان مقاوم‌ترین سویه در برابر سیستم ایمنی معرفی شده است.
محققان در مطالعه‌ای که نتایج آن به‌طور پیش‌چاپ در bioRxiv منتشر شده، می‌گویند BA.۲.۷۵.۲ به خاطر همین یافته‌ها احتمالا می‌تواند از ایمنی هومورال در جوامع فرار کند.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: