کد خبر: ۳۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 16
شفاآنلاین-حریم خصوصی مثل خیلی چیزهای دیگر در کشور ما، نه از سمت خود شخص و نه از سمت دیگران به رسمیت شمرده نمی‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،منظور از به رسمیت شمردن یعنی تعریف درست و صحیح این موضوع در عمل که اتفاقا در بسیاری از موارد به اتفاقات ضد این تعریف منجر می‌شود یا زمانی کسی یا کسانی به دنبال ارائه تعریف دقیق آن می‌روند که پیش از آن خود یا خودشان به این مساله خدشه وارد کرده‌اند.

اگر نخواهم پیچیده حرف بزنم، باید یکراست بروم سراغ موضوع جدایی آزاده نامداری و فرزاد حسنی یا حتی پیشتر از آن ازدواج مهناز افشار و صدها مورد دیگر.

در همه جای دنیا، داستان تا حد زیادی همین است که در کشور خودمان هم اتفاق می‌افتد، هزاران نشریه و رسانه در دنیا کارشان پرداختن به همین موضوعات است و میلیون‌ها نفر در جهان کارشان پیگیری همین خبرها اصلا محبوبیت نشریات زرد و اخبار زندگی خصوصی چهره‌ها، هزاران بار جذاب‌تر از اخبار انتخابات و جنگ‌ها و مسائل اجتماعی است.

ذائقه مخاطب تا بوده همین بوده و کسی نخواسته و نمی‌تواند این ذائقه را تغییر دهد و حتی سلیقه و انتخاب افراد را برای پیگیری این موضوعات قضاوت کند.اما می‌توان در مورد این‌که خود افراد تا چه اندازه حریم شخصی‌شان را در معرض دید و پیگیری دیگران قرار می‌دهند، قضاوت کرد.

در همین موضوع اخیر،گفت‌وگو‌ها و نقل به مضمون‌ها نشان می‌دهد، دو چهره مورد نظر از طریق دوستان رسانه‌ای خود، اجازه ورود به همه جزئیات مراسم و عقدشان را داده‌اند.

فرزاد حسنی به روایت خبرنگاری که خود را دوستش معرفی می‌کند، با اطلاع و نظارت خودش جزئیات مراسم عقد و عکس‌های مورد نظر را در اختیار نشریه‌ای قرار می‌دهد، بعد‌ها هم عکس‌های این زوج و صحبت‌ها در مورد ازدواجشان بارها رسانه‌ای می‌شود، حالا بعد از یک سال، به هر دلیلی این زوج تصمیم به جدایی می‌گیرند و خبر این جدایی از سوی آزاده نامداری رسانه‌ای می‌شود، خبرنگار یا همان دوست فرزاد حسنی، به نامداری اعتراض می‌کند که چرا خبر را رسانه‌ای کرده و نامداری هم در پاسخ، گفت‌وگویی انجام می‌دهد و حالا مساله تا کجا پیش برود، مشخص نیست، اما کاملا مشخص است که از همان ابتدای آشنایی و ازدواج، اصرار بر رسانه‌ای شدن از سمت این زوج وجود داشته و حالا این حواشی‌ها دیگر جای اعتراضی برای اهمیت حریم شخصی و موضوعات مشابه نمی‌گذارد.

قسمت متفاوت داستان رعایت نشدن حریم خصوصی چهره‌ها در کشور ما به همین جا می‌رسد که اعلام خبرهای ازدواج‌شان، حریم خصوصی تعریف نمی‌شود، اما خبر جدایی و طلاق حریم خصوصی تعریف می‌شود، این وسط رسانه و مخاطب هم آتش بیار معرکه معرفی می‌شوند، در حالی که از ماست که بر ماست.

جام جم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: