کد خبر: ۳۱۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - 2022September 21
سه علامت هشدار دهنده غیرمنتظره حمله قلبی خاموش هنگام بیدار شدن از خواب را بشناسید.
شفاآنلاین>سلامت> در فیلم‌ها، حملات قلبی همیشه به دراماتیک‌ترین شکل اتفاق می‌افتد، به طوری که بیمار در اثر درد شدید در قفسه سینه، در محل قلبش له می‌شود. اما در واقعیت، حمله قلبی می تواند با علائم نه چندان مشهود رخ دهد. این امر آن را بسیار خطرناک تر می‌کند، زیرا ممکن است افراد نتوانند شرایط کشنده را شناسایی کنند و نشانه‌های ابتدایی را به عنوان چیزی که مهم نیست تلقی کنند و آن را جدی نگیرند.

به گزارش شفاآنلاین:نشانه های مشخصی از حمله قلبی خاموش وجود دارد که می تواند به ویژه در صبح اتفاق بیفتد. دانستن این موارد و توجه به آنها در صورت وقوع برای درمان فوری ضروری است. در اینجا به برخی از این نشانه‌ها به تفصیل اشاره می‌کنیم:

بیدار شدن با عرق سرد

اگر رگ‌های شما مسدود شده باشد، قلب شما باید با فشار بیشتری سخت‌تر کار کند تا خون را به سراسر بدن فشار دهد. هنگامی که چنین فعالیت اضافی اتفاق می افتد، بدن شما ممکن است بیشتر عرق کند تا دمای بدن شما را پایین نگه دارد. درصورتی‌که صبح‌ها یا نیمه‌شب پس از بیدار شدن از خواب دچار عرق سرد می‌شوید، باید با پزشک خود مشورت کنید.

احساس تهوع

همچنین ممکن است قبل از حمله قلبی دچار سوء هاضمه خفیف و سایر مشکلات گوارشی شوید. مهم است که با مصرف داروهای ضد اسید این موارد را بدیهی نگیرید و به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. افراد مسن که معمولاً بیشتر مستعد مشکلات گوارشی هستند، احتمال بیشتری دارد که این علائم حمله قلبی را به عنوان سوزش سر دل یا هر مشکل دیگر مرتبط با غذا نادیده بگیرند.

استفراغ کردن

حالت تهوع نیز ممکن است با درد معده همراه باشد. برخی از افراد حتی ممکن است استفراغ را تجربه کنند. وقتی استفراغ می کنید، محتویات معده شما به زور از طریق لوله غذا به سمت بالا رفته و از دهان خارج می شود. استفراغ سالم نیست و باید به پزشک مراجعه کنید. مردم اغلب ممکن است این علائم را به عنوان علائم آنفولانزا نادیده بگیرند. با این حال، حتی اگر مشابه باشد، به بدن خود توجه کنید. ممکن است احساس کنید که مانند قبل آنفولانزا نیست.

سایر علائم کلی حمله قلبی

برخی از شایع ترین علائم حمله قلبی درد یا ناراحتی قفسه سینه است که به طور ناگهانی رخ می دهد و از بین نمی رود. این می تواند مانند فشار یا سفتی یا سنگینی در قفسه سینه شما باشد. برخی از افراد نیز دردی را تجربه می کنند که می تواند به بازوی چپ، بازوی راست، گردن، فک، کمر یا معده گسترش یابد. احساس سبکی سر یا تنگی نفس نیز ممکن است نشانه حمله قلبی باشد.

چگونه به حمله قلبی واکنش نشان دهیم

هنگام تجربه حمله قلبی، اولین کاری که باید انجام دهید این است که فوراً با آمبولانس تماس بگیرید. این یک مرحله مهم است و باید دنبال شود حتی اگر کاملا مطمئن نیستید که آیا علائم شما حاکی از حمله قلبی است یا خیر. صرف نظر از این، مراقبت فوری پزشکی بسیار مهم است. مهم است که در مدتی که منتظر آمبولانس هستید استراحت کنید تا از فشار غیرضروری به قلب خود جلوگیری کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: