کد خبر: ۳۱۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - 2022September 14
محققان سوئدی امیدوارند با فراگیر کردن کیت‌های آزمایش سرطان دهانه رحم و واکسیناسیون زنان تا در سنین پایین، این بیماری را ریشه کن کنند.
شفاآنلاین>سلامت>سرطان دهانه رحم سالانه جان ۳۰۰ هزار زن را در سراسر جهان می‌گیرد. بسیاری از قربانیان این بیماری جوان هستند، اما سازمان جهانی بهداشت امیدوار است که این بیماری برای همیشه شکست داده شود و از بین برود، البته اگر روشی که در سوئد به کار برده می‌شود در سراسر جهان استفاده شود. «ورا هانش ماوریتسون» زمانی که ۱۱ ساله بود به همراه همکلاسی‌های مدرسه خود واکسن این بیماری را زد.

به گزارش شفاآنلاین:سارا هانش ماوریتسون گفت: این واکسن محافظتی را که همه زنان در برابر این بیماری نیاز دارند ایجاد می‌کند. برای من کاملا آشکار بود. فکر کردن نداشت و باید انجامش بدهید.

ویروس پاپیلوم انسانی یا اچ پی وی ثابت کرده که می‌تواند تا ۹۰ درصد خطر ابتلای افراد به بیماری سرطان دهانه رحم را کاهش دهد. البته یک سلاح مؤثر دیگر در سوئد به کار گرفته می‌شود.
کمپین سلامت عمومی در سوئد چنان موفقیت آمیز بوده که آن‌ها اطمینان دارند که می‌توانند بیماری سرطان دهانه رحم را در ۵ سال آینده ریشه کن کنند. دلیل آن چیزی است که در دست من قرار دارد.

یسیکا بیریاندر گفت: ما یک کیت آزمایش داریم. ما همچنین یک لوله آزمایش داریم.

یسیکا بیریاندر رئیس آزمایشگاهی است که در آن آزمایش‌های غربالگری سرطان دهانه رحم پردازش می‌شود.

یسیکا بیریاندر گفت: پیداکردن زنانی که در معرض خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم هستند، بسیار حیاتی است. کار آسانی است، ما کیت‌های آزمایش را به آدرس این زن‌ها پست می‌کنیم. از سال گذشته که ما این کار را آغاز کردیم زنان بیشتری را به این شیوه غربالگری کردیم، بیشتر از زنانی که به یک ماما یا پزشک مراجعه کرده بودند.

هند نیز واکسن خود را تولید کرده است و این موضوع این امید را بوجود آورده که کشور‌های بیشتری از سوئد پیروی کنند.

دکتر پارتا باسو، از سازمان جهانی بهداشت گفت: بسیاری از کشور‌ها نتوانستند واکسن ویروس پاپیلیوم انسانی را تولید کنند، زیرا این واکسن گران است؛ ولی کشور‌های در حال توسعه فرصت بسیار خوبی دارند تا واکسن تولید کنند و در عین حال بر بخش غربالگری تمرکز بیشتری بگدارند. از نظر من این کار به نوعی توانمندسازی زنان برای محافظت از سلامتی خود در برابر بیماری است.

سازمان جهانی بهداشت می‌خواهد اطمینان یابد که ۹۰ درصد زنان در اروپا تا قبل از ۱۵ سالگی این واکسن را بزنند. واکسیناسیون گسترده و آزمایش‌های خانگی در سراسر جهان می‌تواند منجر به ریشه کن شدن نخستین نوع سرطان در تاریخ شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: