کد خبر: ۳۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 15
شفا آنلاين-سرپرست دانشگاه تهران از تعیین یک هیات از اساتید باتجربه و صاحب‌نظر برای بررسی وضعیت پردیس‌های بین‌الملل این دانشگاه خبر داد و گفت: پردیس‌ها می‌توانند یک فرصت باشند.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر محمود نیلی احمدآبادی در خصوص فعالیت پردیس‌های بین‌الملل و اینکه به جای دانشجوی خارجی دانشجویان ایرانی در این پردیس‌ها مشغول تحصیل هستند، گفت: رسالت پردیس‌های بین‌الملل فقط این نیست که دانشجوی خارجی پذیرش کند بلکه می‌تواند دانشجوی ایرانی داشته باشد ولی فعالیت قوی در بخش بین‌الملل داشته باشد.

وی ادامه داد: یک هیات از اساتید باتجریه و صاحب‌نظر تعیین شده‌اند که زیرنظر معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دانشگاه با کمک مدیران پردیس‌ها مسایل مربوط به آن پردیس‌ها را بررسی می‌کنند.

سرپرست دانشگاه تهران ادامه داد: یکی از دلایل شکل‌گیری پردیس‌ها، مشکلات مالی دانشگاه‌ها است که این مساله هم باید بررسی و حل شود.

وی درخصوص اینکه آیا بهتر نبود دانشگاه تهران به جای کسب درآمد از پردیس‌ها از مجاری دیگر اقدام به کسب درآمد می‌کرد، گفت: پردیس‌های بین‌المللی می‌توانند یک فرصت باشند. دانشگاه تهران، دانشگاه بسیار بزرگی است و تغییر فرایندها و پیاده‌سازی روش‌های جدید می‌تواند مشکل باشد درحالی که پردیس‌ها این زمینه را به عنوان نهاد جدید فراهم می‌کنند و می‌توانند محلی باشند برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی، مهم این است که ما چگونه از این فرصت استفاده کنیم.

وی افزود: به هرحال سیاست وزارت علوم توسعه تحصیلات تکمیلی است و یک نیاز جامعه بوده و دانشگاه‌ها باید به این نیاز پاسخ دهند.

 


فارس



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: