کد خبر: ۳۱۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - 2022September 06
رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: نگرانی ویژه ما برای راهپیمایی اربعین امسال، گرما و احتمال گرمازدگی زائران اربعین حسینی است.
شفاآنلاین>سلامت>جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در روز دوشنبه به همراه وزیر بهداشت از مرز شلمچه و مهران بازدید میدانی داشتیم، اظهارکرد: خوشبختانه تیم‌های عملیاتی، فوریت‌های پزشکی و نیروهای درمانی در نقاط مشخص شده در پایانه‌های مرزی مستقر شده‌اند و  با توجه به افزایش تعداد زائران اربعین حسینی در روزهای آتی، تمام تیم‌های ما تا روز پنجشنبه مستقر می‌شوند و به ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی خواهند پرداخت.

 به گزارش شفاآنلاین:وی با بیان اینکه آنچه که امسال در مراسم اربعین حسینی برای ما نگران کننده است گرمای هوا و احتمال گرمازدگی زائران اربعین حسینی است ، خاطرنشان کرد: در همین چارچوب به زوار تاکید می‌کنیم که به توصیه‌های مرتبط با این مسئله توجه کنند. از جمله این که لباس خنک و نخی همراه داشته باشند، حتماً یک کلاه، چتر یا چفیه همراه داشته باشند که  آفتاب مستقیم با آنها برخورد نکند، مایعات سرد در طول سفر استفاده کند و تا آنجا که امکان دارد در معرض گرما و آفتاب قرار نگیرند.

میعادفر که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با تاکید بر اینکه زائران حتماً از وسایل شخصی و فردی خود استفاده کنند، گفت: هر کدام از زائران یک لیوان شخصی برای نوشیدنی به همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: نگرانی ما در بحث گرمازدگی بیشتر مربوط به زمان عبور از مرز تا زمان سوار شدن به اتوبوس برای سفر به نجف و کربلا است. از مسیر نجف تا کربلا با توجه به حضور گسترده موکب‌ها و وجود  امکان استراحت زائران، نگرانی ما در این مسیر در ارتباط با گرمازدگی زائران کمتر است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: