کد خبر: ۳۱۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - 2022September 02
بیماران خاص و صعب‌العلاج برای تهیه دارو برخی اوقات، ساعت‌ها در داروخانه‌ها معطل می‌شوند.

شفاآنلاین>سلامت>بیمار جوانی که به داروخانه تخصصی «۱۳ آبان» مراجعه کرده بود، به خبرنگار ما گفت: هر بار که برای تهیه داروی پدرم که سرطان دارد به این داروخانه یا داروخانه بیماران خاص مراجعه می‌کنم بین دو تا سه ساعت منتظرم تا دارو بگیرم.

به گزارش شفاآنلاین:خانمی که خود مبتلا به بیماری «ام اس» بود نیز از سختی‌های تهیه دارو گفت و افزود: داروی ما هر ماه تجویز می‌شود و هر دفعه که مراجعه کنم باید ساعت‌ها معطل تشکیل پرونده باشم.

مسئله دیگری که سبب می‌شود این بیماران ساعت‌ها در داروخانه معطل شوند، زمانبر بودن گرفتن تاییدیه بیمه هاست؛ فرایندی که برغم صدور الکترونیک نسخه‌ها، همچنان کاغذی طی می‌شود.

بیماری که از استان کردستان آمده بود، گفت: برای تهیه یک آمپول مجبور شدم سه بار از کردستان به تهران بیایم و این برای ما بیماران بسیار سخت است.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما نیز برای پیگیری این مسئله به سراغ مسئولان سازمان بیمه سلامت رفت.

محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در این باره گفت: این ایراد به بیمه‌ها وارد است، یعنی نباید بیماران به ویژه بیماران خاص، برای تاییدیه نسخه همیشگی خود مجبور به طی کردن مراحل کاغذی از بیمه‌ها باشند.

وی افزود: این بیماران در نخستین مراجعه، نیازمند تشکیل پرونده هستند، اما در مراجعات بعدی، دارو باید به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به تاییدیه دریافت شود و بیمه سلامت سعی دارد هر چه سریعتر با همکاری سازمان غذا و دارو این مشکل را رفع کند.

مسئولان وزارت بهداشت در فروردین امسال گفته بودند که قرار است داروی بیماران خاص به درِ منزل این بیماران که پرونده‌های مشخصی نیز دارند، ارسال شود، اما بنا به گفته بیماران هنوز این وعده، عملی نشده است.

بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو در این باره گفت: از شهریور امسال با همکاری بنیاد شهید استان تهران به صورت آزمایشی، داروی جانبازان و پدران و مادران شهدا، درِ منزل آنان تحویل می‌شود و به زودی با بررسی این طرح آزمایشی و فراهم کردن بستر‌های لازم، دارو را به درِ منزل همه بیماران خاص در سراسر کشور ارسال می‌کنیم.

۴۵۰ قلم داروی بیماران خاص و صعب العلاج بیش از ۹۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی کشور را شامل می‌شود.

قابل مشاهده در دسکتاپ


 قابل مشاهده در موبایل 



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: