کد خبر: ۳۱۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - 2022September 01
در حال حاضر در داروخانه ۲۹ فروردین ۹۰ درصد نسخ بیمه سلامت و بین ۸۰ تا ۹۰ درصد نسخ بیمه تامین اجتماعی الکترونیکی هستند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس داروخانه ۲۹ فروردین گفت: تمامی بیمه‌ها بدهی خود به داروخانه را پرداخت کرده اند و فقط بیمه تامین اجتماعی نسخ کاغذی ۱۴۰۱ را تسویه نکرده است.

به گزارش شفاآنلاین:چالاکی، رئیس داروخانه ۲۹ فروردین گفت: اوایل اجرای طرح نسخه الکترونیک کار ما سخت بود؛ ولی اکنون سازمان‌های متولی و بیمه‌ها از جمله بیمه سلامت و تامین اجتماعی پای کار آمده اند و شرایط مطلوب است.

او توضیح داد: در حال حاضر در داروخانه ۲۹ فروردین ۹۰ درصد نسخ بیمه سلامت و بین ۸۰ تا ۹۰ درصد نسخ بیمه تامین اجتماعی الکترونیکی هستند. البته بعضی از داروخانه‌ها مانند ۲۹ فروردین، ۱۳ آبان و هلال احمر به دلیل مراجعه مردم از سراسر کشور هنوز نسخه کاغذی دارند. به همین دلیل ما نمی‌توانیم نسخ کاغذی را به طور کامل حذف کنیم و همیشه باید چند درصدی را برای نسخه کاغذی در نظر بگیریم. در این زمینه بیمه‌ها و وزارت بهداشت نیز با ما همکاری کرده و موافق هستند.

رئیس داروخانه ۲۹ فروردین تاکید کرد با اکترونیکی شدن نسخ بسیاری از مشکلات از جمله ناخوانا بودن حل شده اند و در مورد تخلف و چالش‌های دارویی، سازمان‌های نظارتی باید نظر دهند.

چالاکی درباره میزان بدهی بیمه‌ها گفت: بدهی بیمه‌ها با اقدام نهاد‌های نظارتی حل شد؛ اما نباید به صورت مقطعی باشد. بیمه تامین اجتماعی تمام بدهی‌های سال ۱۴۰۰ و نسخ الکترونیک سال ۱۴۰۱ را پرداخت کرده و اکنون تنها نسخ کاغذی مربوط به سال ۱۴۰۱ را تسویه نکرده که مقدار ناچیزی است.

رئیس بیمه تامین اجتماعی یادآور شد که پرداخت بیمه‌ها از الان مهم است؛ زیرا پرداخت به موقع توسط بیمه‌ها ضامن طرح دارویار است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: