کد خبر: ۳۱۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - 2022August 31
پژوهشگران دانشگاه دوسلدورف، هفت ناحیه جدید از قشر منزوی انسان را کشف کردند که در عملکرد‌های مختلفی همچون خودآگاهی، شناخت، کنترل حرکتی، پردازش حسی و عاطفی درگیر است.
شفاآنلاین>سلامت>محققان پروژه مغز انسان (HBP) هفت ناحیه جدید از قشر منزوی انسان را شناسایی کرده‌اند، ناحیه‌ای از مغز که در عملکرد‌های مختلفی از جمله خودآگاهی، شناخت، کنترل حرکتی، پردازش حسی و عاطفی درگیر است.

به گزارش شفاآنلاین:بر اساس این گزارش، همه مناطق تازه شناسایی شده اکنون به عنوان نقشه‌های احتمال سه بعدی در اطلس مغز Julich در دسترس هستند و می‌توان از طریق زیرساخت EBRAINS HBP به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

یافته‌های آن‌ها که در NeuroImage منتشر شده است، بینش جدیدی را در مورد سازماندهی ساختاری این منطقه پیچیده و چند منظوره از نئوکورتکس انسان ارائه می‌دهد.

قشر منزوی انسان، یا به سادگی "insula" از اوایل قرن نوزدهم مورد توجه محققان قرار گرفته است. اما یک نقشه سیتومعماری سه بعدی می‌تواند به مطالعات تصویربرداری عصبی مرتبط با وظایف مختلف شناختی مرتبط باشد، تاکنون در دسترس نبود.

تیم HBP از دانشگاه دوسلدورف و Forschungszentrum Jülich تصاویری از جزایر خلفی میانی و قدامی پشتی ده مغز انسان را تجزیه و تحلیل کردند و از نقشه‌برداری آماری برای محاسبه نقشه‌های احتمال سه بعدی هفت ناحیه جدید استفاده کردند. نقشه‌های احتمال منعکس کننده تنوع بین فردی و محلی سازی مناطق در یک فضای سه بعدی است.

نواحی مغز با تفاوت در ساختار سیتومعماری یا سازماندهی ترکیب سلولی آن‌ها نیز احتمالاً از نظر عملکرد متفاوت هستند.

بر اساس این فرضیه، هدف محققان درک بهتر تفاوت‌ها در ریزساختار جزیره و شناسایی مناطقی بود که ممکن است با چندعملکردی متنوع و پیچیده آن مرتبط باشد.

این تیم دریافتند که ریزساختار جزیره دارای تنوع قابل توجه و طیف وسیعی از ویژگی‌های cytoarchitectonic است که ممکن است مبنایی برای سازماندهی عملکردی پیچیده در این ناحیه مغز باشد.

تجزیه و تحلیل خوشه‌ای بر اساس معماری سیتویی منجر به شناسایی سه خوشه ریزساختاری فوق‌العاده در قشر مغزشد.

خوشه‌ها تفاوت‌های قابل توجهی را در ریزساختار جزایر قدامی و خلفی نشان دادند که منعکس کننده تفاوت‌های عملکردی سیستماتیک بین هر دو نهاد است. نقشه‌های جدید اکنون به طور آشکار در اطلس مغز انسان چندسطحی پروژه مغز انسان در EBRAINS برای حمایت از مطالعات آینده در مورد روابط بین ساختار و عملکرد در مغز انسان در دسترس هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: