کد خبر: ۳۱۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - 2022August 30
پلیس راهور تهران: پیش‌بینی می‌شودترافیک پایتخت از اول مهر ماه30درصد افزایش یابد
شفاآنلاین>سلامت>پلیس راهور تهران: پیش‌بینی می‌شودترافیک پایتخت از اول مهر ماه30درصد افزایش یابد

به گزارش شفاآنلاین: نیمه دوم سال و سال تحصیلی جدید هنوز از راه نرسیده که با بازگشت ساعت کار شرکت‌ها و ادارات به روال قبل، این روزها یکباره شاهد سنگین‌تر شدن ترافیک شهر تهران هستیم. با توجه به این شرایط پیش‌بینی می‌شود که از اواخر شهریور و همزمان با نواخته شدن زنگ مدارس و بازگشایی مراکز آموزشی شاهد تشدید ترافیک و حتی قفل شدن برخی از معابر تهران باشیم. در چنین شرایطی نیاز است تا دستگاه‌های ذیربط تدابیر و راهکارهایی برای کنترل و مدیریت این وضع اتخاذ کرده و اجرا کنند.

در این میان مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از راه‌اندازی اتوبوس مدرسه برای نخستین بار در پایتخت خبر می‌دهد. به گفته بهرام نکاحی در برنامه‌‌ریزی مهرماه امسال علاوه بر اضافه شدن اتوبوس‌های نو و بازسازی‌شده برای خدمت‌رسانی بهتر، مانند خیلی از شهرهای توسعه‌یافته اتوبوس‌های ویژه‌ای مخصوص دانش‌آموزان در شهر به کار گرفته می‌شوند تا هم به جابه‌جایی ایمن و سریع آنها کمک کنند و هم از بار ترافیکی بکاهند.

  از 21خرداد بود که با هدف کاهش مصرف برق ساعت کار ادارات و شرکت‌ها دستخوش تغییر شد و بر همین اساس ساعت آغاز و پایان کار تمامی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های عمومی غیردولتی از 21خرداد تا 3شهریورماه 7صبح الی 13:30   اعلام شد که نتیجه‌اش سنگین‌تر شدن ترافیک پایتخت بود. در همین رابطه سرهنگ مجید رنجبر کارشناس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ می‌گوید: «با بررسی و تجزیه و تحلیل‌های صورت‌گرفته در روز‌های گذشته، با تغییر ساعات کار ادارات و شرکت‌ها، از ابتدای صبح تا ساعت11-10 ترافیک تهران تغییر چندانی نکرده، اما بعدازظهرها به واسطه تعطیلی ادارات در ساعت 15، 16 و 17 و همچنین همزمانی آن با پایان اجرای محدودیت طرح ترافیک، یکباره به حجم ترافیک پایتخت اضافه می‌شود.»  در این شرایط سرهنگ رنجبر برای گیر نیفتادن در ترافیک عصرگاهی تهران به شهروندان توصیه می‌کند به‌جای تردد با وسایل نقلیه شخصی از حمل‌ونقل عمومی به ویژه مترو استفاده کنند: «بهتر است شهروندان صبح‌ها زودتر حرکت کنند و تا ساعت 10 الی 11 با مدیریت مؤثر سفر به کارهای اداری خود پرداخته و حتی‌المقدور از تردد با خودروهای تک‌سرنشین خودداری کنند. »

 احتمال افزایش ساعت طرح ترافیک
با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی جدید، سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور، جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز از پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش 30درصدی ترافیک پایتخت خبر می‌دهد و می‌گوید: «معمولا در هفته نخست بازگشایی مدارس، ۲۰درصد به ترافیک عادی شهر اضافه می‌شود، اما برای سال تحصیلی جدید پیش‌بینی ما افزایش بیش از ۳۰درصد ترافیک شهر تهران است.»  یکی از پیشنهادهای پلیس راهور برای کاهش و کنترل ترافیک شهر تهران در نیمه دوم سال و شروع سال تحصیلی جدید، تغییر و شناورشدن ساعت کار اداره‌ها و شرکت‌هاست.  یکی دیگر از راه‌حل‌ها و راهکارها، تغییر و افزایش ساعت اجرای طرح ترافیک است. در آخرین جلسه شورای ترافیک مقرر شده بود که اگر این کار ضرورت پیدا کند و یا پیک عصرگاهی ایجاد شود، این شورا بازنگری در ساعت اجرای طرح ترافیک داشته باشد و تصمیمات لازم را اتخاذ کند و ساعت پایانی طرح از 17 به ساعت 19 افزایش پیدا کند. در همین رابطه پلیس راهور تهران بزرگ تقاضای برگزاری جلسه شورای ترافیک را کرده و احتمال اینکه یکسری تصمیمات و محدودیت‌های جدید برای کنترل ترافیک پایتخت در نیمه دوم سال اعمال شود، بسیار زیاد است.

مکث
آغاز ثبت نام سرویس مدارس
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از راه‌اندازی اتوبوس مدرسه به‌صورت آزمایشی از ابتدای مهر امسال خبر می‌دهد. بهرام نکاحی با تأکید بر اینکه مد حمل‌ونقل دانش‌آموزی دارای ایرادات اساسی است، می‌گوید: «در تمامی دنیا شاهد سرویس مدرسه یا school bus هستیم اما در پایتخت ایران چنین چیزی وجود ندارد. طرح راه‌اندازی اتوبوس مدرسه به‌صورت آزمایشی از ابتدای مهر اجرا خواهد شد. باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که سرویس دانش‌آموزی به سمت سرویس جمعی دانش‌آموزی حرکت کند.» از سوی دیگر وحید سرلک، معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز از آغاز ثبت نام و تأیید صلاحیت متقاضیان سرویس مدارس خبر می‌دهد و می‌گوید: «امسال نقاط تجمعی که دارای کمبود سرویس در سال‌های گذشته بوده‌اند، شناسایی شده تا مشکلات ازدحام مسافر و کمبود تاکسی رفع شود.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: