کد خبر: ۳۱۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - 2022August 23
رئیس کل سازمان امور مالیاتی دیروز با دست پر به میان اهالی رسانه آمد و اخبار جدیدی از مالیات اصناف ، سلبریتی ها و پزشکان ارائه کرد.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس کل سازمان امور مالیاتی دیروز با دست پر به میان اهالی رسانه آمد و اخبار جدیدی از مالیات اصناف ، سلبریتی ها و پزشکان ارائه کرد.

 به گزارش شفاآنلاین:داود منظور در نشست خبری هفته دولت افزود: تاکنون 100 هزار نفر اعتراض کرده اند که مالک نیستند یا خانه خالی نیست و ... که ما به وزارت راه منعکس کرده ایم و منتظریم تا نتیجه را به ما بدهند.

وی ادامه داد: مالکان خانه‌های خالی تا پایان شهریور امسال باید مالیات را پرداخت کنند در غیر این صورت ماهانه ۲.۵ درصد مبلغ مالیات تعیین شده باید جریمه پرداخت کنند که در زمان نقل و انتقال خانه دریافت می شود.منظور درخصوص مالیات خانه ها و خودروهای لوکس نیز گفت: امسال برای اولین بار مالیات‌های مربوطه شناسایی شد و تا روز گذشته ١۵٠ میلیارد تومان مالیات از صاحبان خودروهای لوکس دریافت شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در قانون بودجه امسال برای هنرمندان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان معافیت مالیاتی پیش بینی شده است. وی افزود: امسال استقبال سلبریتی‌ها و فعالان فضای مجازی از پرداخت مالیات زیاد شده، علت آن هم نظارت بیشتر ماست. ما فعالیت‌های اقتصادی تمام آحاد از جمله سلبریتی‌ها را رصد می‌کنیم. اگر آن‌ها هم مثل بقیه مردم مالیات ندهند مشمول جرایم مالیاتی می‌شوند.رئیس کل سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون ٢۵٠٠ نفر را  که فرار از پرداخت مالیات داشته اند ممنوع الخروج کرده‌ایم که باعث شده از همین طریق هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان وصول مالیات داشته باشیم.منظور همچنین از افزایش دریافت مالیات از اصناف خبر داد و گفت: امسال با دریافت اظهارنامه‌ها بر اساس اطلاعات اصناف که برای خودشان ارسال کردیم آن ها متوجه شدند که دیگر نمی‌توانند کتمان درآمد داشته باشند بنابراین مالیات ابرازی اشخاص در بخش صنفی امسال دو برابر شد. همچنین مالیات بر اساس اطلاعات اصناف امسال با رشد 200 درصدی همراه شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت:‌ ما دنبال اجرای عدالت در مالیات هستیم در سال‌های قبل که بر اساس اظهارنامه خود اصناف بود به عنوان مثال هر واحد صنفی طلافروشی به طور میانگین در سال 6 میلیون تومان یا ابزارفروش‌ها 4 میلیارد تومان مالیات می‌دادند و ما قاعده بازی را عوض کردیم و بر اساس اطلاعات اقتصادی افراد مالیات وصول کردیم در نتیجه دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی افراد 50 درصد رشد کرد.منظور اضافه کرد:‌ تا سال 1400 کل مؤدیان مالیاتی اصناف 2 میلیون و 950 هزار نفر بودند اما امسال تعداد اظهارنامه‌های دریافتی از اصناف 4 میلیون و 450 هزار واحد صنفی شده که از رشد 52 درصدی برخوردار شده و این تحول بزرگی است به دلیل این که به سمت داده‌ محوری حرکت کردیم.وی گفت:‌ از 4 میلیون و 450 هزار اظهارنامه اصناف تعداد 1.8 میلیون اظهارنامه بر اساس تبصره ماده 100 مالیات بر اشخاص به نرخ صفر اظهار شده است.خراسان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: