کد خبر: ۳۰۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - 2022August 09
در دوره مدیریت دکتر گویا بسیار اتفاقات خوبی در حوزه مدیریت بیماری های واگیر افتاد. پس از این هم با کمک ایشان در انتظار اتفاقات بهتر و ارتقای برنامه ها و شبکه بهداشت کشور هستیم.
شفاآنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزارت بهداشت در مراسم تکریم و معارفه رییس سابق و سرپرست جدید مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر گویا را از سرمایه های حوزه بهداشت کشور معرفی کرد.

  به گزارش شفاآنلاین:دکتر کمال حیدری گفت: همه جا حوزه بیماری ها را به نام دکتر گویا می شناسند و ما همچنان امیدواریم بتوانیم از توانمندی های ایشان در این حوزه و در کل حوزه معاونت بهداشت بهره مند شویم.

وی با بیان این که وقتی یک بازیکن ورزشی، کهنه کار یا بازنشسته می شود از او در کسوت مربیگری استفاده می کنند تا از یک جایگاه بالاتر به هدایت گروه بپردازد، اظهار داشت: در دوره مدیریت دکتر گویا بسیار اتفاقات خوبی در حوزه مدیریت بیماری های واگیر افتاد. پس از این هم با کمک ایشان در انتظار اتفاقات بهتر و ارتقای برنامه ها و شبکه بهداشت کشور هستیم.

دکتر گویا شخصیت بهداشتی بین المللی است

مشاور معاون بهداشت در این مراسم با اعلام این که دکتر گویا شخصیت بهداشتی بین المللی است، گفت: از سال 1335 که برنامه مهار مالاریا در کشور آغاز شد من با دکتر گویا همکار بودم و ایشان را می شناسم.

دکتر چراغچی افزود: مدیریت بیماری ها کار آسانی نیست و هیچ مدیری در این مدت به اندازه ایشان حوزه بیماری ها  را به خوبی مدیریت نکرده و در این عرصه تا این حد نتوانسته به کشور خدمت کند.

ارتقای مدیریت بیماری ها مدیون دکتر گویاست

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس گفت: ارتقای مدیریت بیماری ها در کشور مدیون دکتر گویاست.

دکتر صایینی بیان کرد: من از بخش بیماری ها کار خود را در حوزه بهداشت شروع کردم و سالیان زیادی شاهد اقدامات بزرگ دکتر گویا در این حوزه بوده ام. این کارهای بزرگ که راه اندازی مراکز واکسیناسیون در سراسر کشور یکی از آنهاست برای ایشان باقیات صالحات خواهد بود.

دکتر گویا یک شخصیت علمی و مدیر متعهد

رییس مرکز سلامت محیط و کار دکتر گویا را یک شخصیت علمی، پزشک و مدیر متعهد معرفی کرد و گفت: حضور مستمر و موثر در تمام عرصه های بیماری ها یکی از ویژگی های دکتر گویاست، دکتر سیاری معتقد بود دکتر گویا هر جا لازم باشد حضور دارد.

دکتر جندقی ادامه داد: ایمان و مسئولیت پذیری بالا و خلاقیت در کار در کنار سایر ویژگی ها از دکتر گویا یک چهره بین المللی ساخته است. ایشان برای کسب رتبه های جهانی به خوبی از ایران در مجامع بین المللی دفاع می کرد.

دکتر گویا در دسترس ترین مدیر برای کارشناسان

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت نیز دکتر گویا را در دسترس ترین مدیر برای کارشناسان و کارکنان دانست و گفت: زمانی که من دانشجو بودم هر زمان که لازم بود به ایشان دسترسی داشتم.

دکتر اعتماد افزود: تربیت، آموزش نیروها و ظرفیت سازی از دیگر ویژگی های دکتر گویاست. کمتر مدیری را سراغ داریم که حتی کارشناسان را برای آموزش و فراگیری دستاوردهای جهانی حوزه سلامت به خارج از کشور اعزام کند ولی ایشان از این اقدامات بسیار انجام داده است.

بهداشت مهم ترین معاونت وزارت بهداشت است

رییس سابق مرکز مدیریت بیماری های واگیر با اعلام این که بهداشت مهم ترین معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، گفت: هیچ بخشی در دانشگاه ها مانند حوزه بهداشت ارتباطا تنگاتنگ با کارکنان و کارشناسان حوزه خود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ضعف جسمانی و بیماری، او را ناچار به استفعا از مرکز مدیریت بیماری های واگیر کرد، گفت: در زمان معاون سابق بهداشت خواستم با استعفای من موافقت کنند ولی تا امروز کار عقب افتاد.
 
وی افزود: خودم را شایسته این محبت ها و تعاریف نمی دانم و معتقدم کار اصلی را در حوزه بیماری های واگیر همکاران در ستاد و دانشگاه های علوم پزشکی انجام می دادند.

رییس سابق مرکز مدیریت بیماری های واگیر ادامه داد: من به وسیله استادم دکتر چراغچی به وزارت بهداشت آمدم و خوشحالم که در مراسم تودیع ام نیز ایشان حضور دارند.  خوشبختانه تحت مدیریت استادانه دکتر حیدری برنامه های بهداشت هدفمندتر شده و امیدواریم شاهد پیشرفت این حوزه باشیم.

وی در پایان سخنانش با تمجید از رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت: دکتر عرشی برای تاسیس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل زحمات زیادی کشید و کارهای خوبی که ایشان انجام داد هنوز هم منشاء اثر در حوزه بهداشت است. ایشان بهترین فردی است که برای حوزه بیماری ها انتخاب شده و من این انتخاب را تبریک می گویم.

گفتنی است در پایان این جلسه با اهدای لوح تقدیر توسط معاون بهداشت از زحمات دکتر گویا تجلیل و حکم سرپرستی دکتر عرشی بر مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت نیز به وی اعطا شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: