کد خبر: ۳۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 13
رئیس انجمن جراحان کودکان ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبر داد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن جراحان کودکان ایران گفت: سالانه در کشور بین یک میلیون 200 تا یک میلیون 300هزار زایمان (طبیعی و سزارین) انجام می شود و طبق آمار وزارت بهداشت از 3 تا 5 درصد این زایمان ها بین 50 تا 55 هزار نوزاد با نقص تکاملی متولد می شوند.

دکتر احمد خالق نژاد طبری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: یعنی امکان دارد در سیر تکامل جنین یک نقص تکاملی در یک ارگان یا عضو ایجاد شود که متأسفانه چنین امری در جامعه ما به غلط با عنوان بیماری های مادرزادی شناخته می شود.

وی تأکید کرد: باید توجه داشت که کلمه مادرزادی درست ترجمه نشده است .زیرا بر اساس این تفکر عوام بر این باورند؛ تولد نوزادی با بیماری تقصیر مادر است. در حالی که در بروز نقص تکاملی نوزاد فاکتورهای متعددی نظیر عوامل محیطی، روحی، روانی، فیزیکی، کروموزوم های مرد و زن، عوامل تراتوژن نظیر اشعه، آلودگی هوا؛ استرس و... موثرند نه مادر به تنهایی !

فوق تخصص جراحی و ارولوژی کودکان ادامه داد: بیماری های ناشی از نقص تکاملی می تواند درجه و شدت های  متفاوتی داشته باشد.بنابراین می تواند  از یک بیماری ساده  تا بیماری پیچیده با هزینه های گزاف و کمرشکن را شامل شود.

وی توصیه کرد: در صورت تولد نوزادی با نقص تکاملی، والدین باید وی را به مراکزی که امکان ارائه خدمات درمانی لازم رادارند مراجعه کنند.ضمن این که معاینات و بررسی های اولیه باید حتمأ توسط جراحان فوق تخصص کودکان  انجام شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: