کد خبر: ۳۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 13
شفاآنلاین- رییس پلیس راهور تهران بزرگ ایجاد نظم در گذرگاه عابر پیاده را از اولویت های جدی این نیرو بر شمرد و گفت: اجرای طرح ˈتوقف در پشت خط ایست و توجه به گذرگاه عابر پیادهˈ در دستور کار این نیرو قرار گرفته است .
به گزارش شفاآنلاین ،سید تیمور حسینی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به موفقیت برای بستن کمربند ایمنی خودرو و استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسوران از نظم دهی و ایمن سازی گذرگاه های عابر پیاده به عنوان اولویت بعدی پلیس یاد کرد و گفت:این طرح از 15 مهر ماه امسال در معابر تهران اجرا خواهد شد.

وی بر پیش نیازهای فرهنگی این طرح اشاره کرد و افزود: تا اواسط مهر ماه اقدامات آموزشی، فرهنگی و اطلاع رسانی لازم را در خصوص این طرح انجام خواهیم داد.

وی، برقراری نظم ، انضباط جمعی و امنیت عابران پیاده و تردد آسان و مطمئن از عرض خیابان ها در کذرگاه های عابران را از مهمترین اهداف اولیه این طرح برشمرد و گفت:این اقدام تغییر دهنده بارزترین رفتار ترافیکی شهروندان و نشان دهنده سطح انضباط جامعه است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ، به تداوم طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت ها به عنوان بخشی از دغدغه های ایمنی و انضباطی پلیس در سطح شهرها اشاره کرد و گفت: 37 هزار و 750 دستگاه موتورسیکلت متخلف در چهار ماهه نخست سال جاری در پایتخت توقیف شدند.

وی نتیجه این میزان توقیف را کاهش 14.21درصدی تصادف در همین مدت دانست و افزود:در این دوره چهار ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل 221 درصد توقیف موتور و هدایت به پارکینگ افزایش داشته است.

وی با بیان این که با چهار تخلف موتورسوران شامل عبور از چراغ قرمز، تردد در پیاده رو، عبور از محل های ممنوع و نداشتن کلاه ایمنی به شدت برخورد می شود، تصریح کرد: برخورد با سه تخلف اول درخواست اکید مردم بوده و پلیس در این راستا بطور جدی گام برمی دارد.

حسینی، برهم زدن نظم و انضباط و کاهش امنیت عابرین را از مهمترین دلایل اجرای طرح برخورد با موتورسوران متخلف برشمرد و اظهار کرد: سهم موتورسیکلت در تصادفات و تخلفات نزدیک به 50 درصد است.

وی بر لزوم همکاری و همراهی سایر مسوولان در اجرای طرح ساماندهی موتور سوران تاکید کرد و افزود: ساماندهی این وسیله نقلیه نیازمند عزم جدی همه متولیان این حوزه است و فقط کار پلیسی نمی شود این موضوع را محقق کرد.

وی توقف خودروها در حاشیه بزرگراهها را یکی از مشکلات این حوزه دانست و بیان کرد: در چند روز گذشته 4 تصادف به دلیل توقف در این مکان ها رخ داده است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از کاهش تصادفات منجر به فوت و جرحی 3 هزار 200 دستگاه در چهار ماه امسال خبر داد و گفت: در این مدت 648 نفر معادل 9.54 درصد افراد کمتر مصدوم شدند.

وی با اشاره به کاهش 5 درصدی کشته شدگان در تصادف در این مدت، گفت: برنامه ریزی مناسب برای ادامه این روند انجام گرفته و امیداوریم این روند همچنان ادامه یابد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در چهار ماهه سال جاری حمل خودروهای متخلف به پارکنیگ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش یافته است.

حسینی از جمع آوری 678 تابلوی توقف مطلقا ممنوع غیر ضروری در شهر تهران خبر داد و افزود: این تابلوها بیشتر در خیابان های شریعتی، ولی عصر(عج) و جمهوری بودند که جمع آوری شدند.

به گفته وی 337 تابلوی مطلقا ممنوع در مناطق مختلف تهران زمان دار شده اند و همانطور که جمع آوری و زمان دار کردن تابلوهای مطلقا ممنوع در دستور کار پلیس قرار دارد،نصب این تابلوها در مکان هایی که نیاز باشد انجام خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: