کد خبر: ۳۰۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - 2022August 01
از ظرفیت افراد سرشناس، هنرمندان، ورزشکاران و دیگر اقشار مرجع به منظور جذب نگاه مردم و خیّران چه در داخل و خارج از کشور و کمک‌ های آنها به حوزه سلامت، استفاده خواهیم کرد و آنها را برای این کار فرامی‌ خوانیم
شفاآنلاین>سلامت>مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی گفت: از ظرفیت افراد سرشناس، هنرمندان، ورزشکاران و دیگر اقشار مرجع به منظور جذب نگاه مردم و خیّران چه در داخل و خارج از کشور و کمک‌ های آنها به حوزه سلامت، استفاده خواهیم کرد و آنها را برای این کار فرامی‌ خوانیم.
 
  به گزارش شفاآنلاین:مهندس رضا محمودی، مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی و دبیر کارگروه خیّرین سلامت و مشارکت ‌های مردمی در نشستی با حضور مهندس حیدری‌ پور، مدیرکل سازمان‌ های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت، دکتر کیانی، مدیرکل همکاری‌ های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دکتر قمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان، ضمن پرداختن به وظایف و تکالیف حوزه اجتماعی در وزارت بهداشت، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت ‌های مختلف اجتماعی در راستای بهبود و ارتقای سلامت مردم از وظایف این حوزه است که تلاش می ‌کنیم هر چه بیشتر به توسعه این امر بپردازیم.
 
وی در ادامه با تاکید بر پرهیز از نگاه سیاسی در این حوزه، افزود: از ظرفیت افراد سرشناس، هنرمندان، ورزشکاران و دیگر اقشار مرجع به منظور جذب نگاه مردم و خیّران چه در داخل و خارج از کشور و کمک‌ های آنها به حوزه سلامت، استفاده خواهیم کرد و آنها را برای این کار فرامی‌ خوانیم.
 
مهندس محمودی با اشاره به طراحی سامانه جامع خیّرین کشور خاطرنشان کرد: این سامانه قابلیت رصد پروژه ‌هایی که خیّران تقبل کرده اند را دارد و خیّران می ‌توانند درصد پیشرفت پروژه‌ ها را ببینند.
 
مهندس حیدری‌ پور، مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیّرین سلامت، در ادامه با اشاره به پتانسیل بالای ایرانیان خارج از کشور بیان کرد: یکی از برنامه‌ های این اداره کل، هماهنگی و تسهیل برای حضور و استفاده از خیّران خارج از کشور در راستای سلامت مردم است.
 
مدیرکل سازمان‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت ضمن پرداختن به برنامه‌ ریزی انجام ‌شده برای استفاده از ظرفیت ‌های خارج از کشور افزود: در این زمینه با توجه به آمارها و اطلاعات موجود، اولویت ‌بندی جغرافیایی کرده ‌ایم و پله پله پیش خواهیم رفت.  
 
در پایان دکتر کیانی، مدیرکل همکاری‌ های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ضمن تاکید بر بهره‌ گیری از توان ایرانیان خارج از کشور، برای هماهنگی استفاده از ظرفیت سازمان و رایزنی‌ های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف، قول مساعد داد.
 
گفتنی است، نشست مدیران حوزه‌ های مرتبط خیرین و مشارکت‌های اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مدیرکل همکاری ‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان، در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: