کد خبر: ۳۰۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - 2022July 28
رئیس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای خطاب به معاونان غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور از وجود فرآورده تقلبی کیترودا (Keytruda) در بازار خبر داد.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای خطاب به معاونان غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور از وجود فرآورده تقلبی کیترودا (Keytruda) در بازار خبر داد.

  به گزارش شفاآنلاین:رئیس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای خطاب به معاونان غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور اعلام کرد: دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گزارشی مبنی بر وجود فرآورده تقلبی کیترودا (Keytruda) در بازار غیررسمی کشور دریافت کرده است که به شرح زیر دریافت کرده است: مطابق اظهار شرکت واردکننده، طبق استعلام انجام شده از شرکت MSD، فرآورده Keytruda با شماره سری ساخت S048607 مورد تائید شرکت نبوده و فرآورده با مشخصات مذکور تقلبی است و اصالت فرآورده مورد تائید شرکت مبدا تولید نیست و نمونه مذکور فاقد برچسب اصالت است.

به این ترتیب باید به بیماران و کادر درمان اطلاع رسانی شود که داروهای خارجی گران‌قیمت وقتی با قیمت‌های بسیار ارزان‌تر از قیمت واقعی برند اصلی از مجاری غیررسمی تهیه می‌شوند به احتمال بسیار زیاد تقلبی هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: