کد خبر: ۳۰۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - 2022July 25
مهم‌ترین رسالت وزارت بهداشت، تأمین سلامت مردم است که این مهم در صورت تخصیص و تزریق به‌موقع بودجه مناسب و همچنین تأمین نیروی انسانی متخصص توسط سازمان‌های ذی‌ربط محقق می‌شود که این مهم نیاز به توجه بیشتری توسط این سازمان‌ها دارد
شفاآنلاین>سلامت>معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در جلسه شورای مدیران این معاونت با تأکید بر اهمیت تأمین به‌موقع منابع مالی و جذب نیروی انسانی متخصص در وزارت بهداشت بیان کرد: مهم‌ترین رسالت وزارت بهداشت، تأمین سلامت مردم است که این مهم در صورت تخصیص و تزریق به‌موقع بودجه مناسب و همچنین تأمین نیروی انسانی متخصص توسط سازمان‌های ذی‌ربط محقق می‌شود.
 
 
 به گزارش شفاآنلاین:دکتر بهروز رحیمی بابیان این‌که باید منابع از محل مالیات بر ارزش‌افزوده را در راستای ارتقا سیستم بهداشت مدیریت کنیم، گفت: حوزه بهداشت از مهم‌ترین حوزه‌ها در نظام سلامت است و با توجه به این‌که بودجه اختصاص داده‌شده به حوزه بهداشت محدود بوده و درآمد اختصاصی هم ندارد، بهترین منابع پایدار برای تقویت حوزه بهداشت، منابع از محل مالیات ارزش‌افزوده است.
 
وی در ادامه بیان کرد: برای دریافت منابع از محل مالیات بر ارزش‌افزوده، باید با جدیت مراحل قانونی و پیگیری‌های لازم را از سازمان برنامه‌وبودجه انجام دهیم و جاری‌سازی این منابع را در حوزه بهداشت به بهترین شکل ممکن عملی کنیم تا حوزه بهداشت تقویت شود و مردم نیز از خدمات ارزشمند آن بهره‌های لازم را ببرند.
 
دکتر رحیمی با تأکید بر اهمیت تأمین به‌موقع منابع مالی و جذب نیروی انسانی متخصص در وزارت بهداشت بیان کرد: مهم‌ترین رسالت وزارت بهداشت، تأمین سلامت مردم است که این مهم در صورت تخصیص و تزریق به‌موقع بودجه مناسب و همچنین تأمین نیروی انسانی متخصص توسط سازمان‌های ذی‌ربط محقق می‌شود که این مهم نیاز به توجه بیشتری توسط این سازمان‌ها دارد.
 
وی در ادامه اظهار کرد: یکی از خطوط قرمز وزارت بهداشت، معیشت، حقوق و مزایای پرسنلی است که تحت هیچ شرایطی نباید به تأخیر افتد چراکه انگیزه کارکنان نظام سلامت باید در هر شرایطی تقویت شود و از سوی دیگر بارها عنوان کرده‌ایم که کمبود نیروی انسانی در وزارت بهداشت مشهود است و در این راستا از سازمان برنامه‌وبودجه درخواست مجوز استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای متخصص را داریم.
 
دکتر رحیمی همچنین بیان کرد: ایجاد امنیت شغلی برای کارکنان نظام سلامت از اهدافی است که با جدیت آن را دنبال می‌کنیم که برای اجرایی شدن آن نیازمند مجوز از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور هستیم که مذاکرات آن انجام شده است و منتظر صدور مجوز هستیم.
 
معاون وزیر بهداشت با تأکید بر به پایان رساندن 2 هزار پروژه‌های بهداشتی و درمانی در سطح کشور تا پایان سال بیان کرد: عزم وزارت بهداشت برای تکمیل و به بهره‌برداری رساندن 2 هزار پروژه بهداشتی و درمانی تا پایان سال بسیار جدی است و تمام تلاش خود را می‌کنیم که پروژه‌های مذکور برای خدمت‌رسانی به عموم جامعه در زمان مقرر تکمیل شوند.
 
دکتر رحیمی بابیان این‌که پرونده الکترونیک سلامت و نسخه‌نویسی آنلاین دو اتفاق بسیار مهم در مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت است که در این دولت روند اجرایی شدن آن سرعت یافته است، گفت: این دو پروژه ملی بسیار سودمند، چندین حسن برای مردم و پزشکان خواهند داشت که می‌توان به کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در زمان، ایجاد دقت و تمرکز بسیار بالا در تشخیص و درمان، جلوگیری از قاچاق دارو، یکسان‌سازی نرخ دارو و چندین حسن دیگر نیز اشاره کرد.
 
وی با تأکید بر تدوین دقیق برنامه هفتم توسعه حوزه سلامت در وزارت بهداشت بیان کرد: برنامه هفتم توسعه از مهم‌ترین مسائلی است که پیش‌نویس پیشنهادی آن باید با دقت توسط وزارت بهداشت تدوین و به مجلس ارائه شود تا به اهداف خود که خدمت‌رسانی و تأمین سلامت مردم است، دست یابد.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت سامانه دارویار برای تسهیل در روند خدمت‌رسانی به مردم در پایان گفت: مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با تمام توان باید موضوع ساماندهی سامانه‌های دارویی ازجمله دارویار را دنبال کند تا مردم بتوانند از خدمات ارزنده آن استفاده کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: