کد خبر: ۳۰۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - 2022July 24
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تاکید کرد:
دکتر بهروز رحیمی اظهار کرد: وزارت بهداشت نمونه بارز کنار هم قرار گرفتن صنعت و دانشگاه است که خروجی آن دستاوردهای کنونی شده است.
شفاآنلاین>سلامت>معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در اجلاس معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به اهمیت تقویت حوزه بهداشت اظهار کرد: نظام بهداشتی را باید با ایجاد منابع پایدار و مستمر و همچنین آموزش، جذب و تقویت نیروی انسانی متخصص، تقویت کرد.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر بهروز رحیمی با بیان این مطلب تصریح کرد: وزارت بهداشت نمونه بارز کنار هم قرار گرفتن صنعت و دانشگاه است که خروجی آن دستاوردهای کنونی شده است.

وی در ادامه گفت: ادغام آموزش در وزارت بهداشت بهره‌وری را افزایش داده و جداسازی آن به این بهره‌وری ضربه اساسی می‌زند.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به اذعان مقام معظم رهبری، نظام سلامت یکی از الگوهای موفق بعد از انقلاب است که امروز به خودکفایی کامل رسیده است.

وی با اشاره به این‌که وزارت بهداشت، متمرکز بر حوزه بهداشت است و خود را مکلف به انجام دستورات مقام معظم رهبری در خصوص ارتقاء زیرساخت‌های نظام شبکه و نظام بهداشت می‌داند، عنوان کرد: در این راستا در تلاش هستیم از مجموع چهار هزار پروژه بهداشتی، دو هزار پروژه را تا پایان سال به اتمام برسانیم تا بحث پیشگیری و خودمراقبتی در جامعه تقویت یافته و فشار بر حوزه درمان کاهش پیدا کند.

دکتر رحیمی در ادامه تبیین کرد: ساماندهی انبارهای دارویی و ملزومات مصرفی در حوزه بهداشت، یکی از راهکارهای جلوگیری از هدررفت منابع در این حوزه است.

وی همچنین از نگاه ویژه وزارت بهداشت به جذب نیروی انسانی در آزمون استخدامی سال جاری در حوزه بهداشت خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، آموزش و جذب بهورز برای مراکز و خانه‌های بهداشت را امری بسیار مهم و کلیدی دانست و با اشاره به اهمیت تقویت حوزه بهداشت، اظهار کرد: نظام بهداشتی را باید با ایجاد منابع پایدار و مستمر و همچنین آموزش، جذب و تقویت نیروی انسانی متخصص، تقویت کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: