کد خبر: ۳۰۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۳۰ تير ۱۴۰۱ - 2022July 21
تاریخ پزشکی ما مملو از ایثارها، حماسه آفرینی ها و فداکاری های پزشکان بوده و افتخارآفرینی ایشان از دوران دفاع مقدس تا کرونا به‌وضوح دیده شده است.
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید همواره و حتی در اوج خستگی بیمار را عزیز بداریم و به او خدمت کنیم و اینکه اخلاق اسلامی باید به عنوان مهمترین مسئله‌ در علوم پزشکی و سلامت مورد توجه قرار بگیرد.
 
  به گزارش شفاآنلاین:دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در نخستین آیین دانش آموختگی دانشجویان پزشکی که در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این مراسم در این مکان مقدس و نورانی را آن هم در روز ولادت پدر گرامی امام رضا(ع) به فال نیک می‌گیریم، افرادی که کسب علم می‌کنند، حکیمند و نسل جدید پزشکان ایرانی با حضور در حرم مطهر رضوی می‌گویند با امام رضا(ع) عهد و پیمان بستیم تا  اهداف مقدسمان را در این راه با گام هایی استوار بپیماییم.
 
وی تصریح کرد: تاریخ پزشکی ما مملو از ایثارها، حماسه آفرینی ها و فداکاری های پزشکان بوده و افتخارآفرینی ایشان  از دوران دفاع مقدس تا کرونا به‌وضوح دیده شده است.
 
وزیر بهداشت گفت: جمع زیادی از پزشکان در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و نسل‌های پس از آنان در جبهه مبارزه با ویروس کرونا جان خویش را تقدیم کردند که نام و یاد تمامی این عزیزان را گرامی می‌داریم.
 
دکتر عین‌اللهی با بیان این که دانش آموختگان پزشکی در کنار امام رضا(ع) با آن امام رئوف عهد می‌بندند که با تمام تلاش و برای رضای خدا کار کنند و خستگی برایشان معنا نداشته باشد، خاطرنشان کرد: علوم پزشکی و حوزه سلامت ایران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به‌ روشنی شکوفا شد و به جرات می‌توانیم بگوییم بهترین در منطقه  هستیم.
 
وی اضافه کرد: ما باید به سوی مرجعیت علمی مورد تاکید مقام معظم رهبری گام برداریم و در این مسیر به جهادگرانی نیاز داریم که خواست مردم را محقق  و رضایت آنان را تامین کنند و در اینجا کم کاری هیچ معنا و جایگاهی ندارد.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ذکر این نکته که فارغ‌التحصیلی نقطه پایان نیست، تاکید کرد: باید همواره در پی فراگیری دانش باشیم و ضمن بهره از تجارب اساتید با اعتماد به نفس بالا کار کنیم.
 
دکتر عین اللهی با تاکید بر تمرین کار گروهی افزود: اثرپذیری‌ کار گروهی به مراتب از کار فردی بیشتر است.
 
وی تصریح کرد: اخلاق اسلامی مهمترین مقوله ای است که در علوم پزشکی و سلامت باید مورد توجه قرار گیرد و باید همواره و حتی در اوج خستگی بیمار را عزیز بدانیم و به او خدمت کنیم.
 
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ارواح طیبه شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع سلامت در جمع ما حاضر است، گفت: در محضر امام رضا(ع) با این امام بزرگوار پیمان می بندیم که بهترین نوع خدمت را به مردم ارائه دهیم و خوش‌برخوردترین پزشکان باشیم . همچنین از امام مهربانی‌ها می‌خواهیم که به ما نظر عنایت بفرمایند و  هدایتگر خادمان حوزه سلامت در مسیر ارائه با کیفیت ترین نوع خدمت به مردم باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: