کد خبر: ۳۰۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۴ تير ۱۴۰۱ - 2022July 15
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت:یک دامپزشک بعد از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو فوت کرد
به گزارش شفاآنلاین رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: طی ابتلای یکی از شهروندان به بیماری تب کریمه کنگو که دامپزشک نیز بوده است بعد از چند ساعت فوت شدند.

وحید محمدی شاهرخی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری خطرناک و مشترک بین انسان و حیوان است که با فرا رسیدن فصل گرما شیوع پیدا می‌ کند و تب کریمه کنگو یا همان تب خون‌ریزی دهنده که بیماری ویروسی است در اثرتماس با گوشت و یا حیوان آلوده و گزش نوعی کنه منتقل می‌شود.

وی افزود: افراد در صورت مشاهده علائم بیماری در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند و شهروندان لازم است به منظور حفظ ایمنی و سلامت خود جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری گوشت خام خریداری شده را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری نمایند و در نهایت پس از گذشت زمان لازم گوشت را با دستکش قطعه‌بندی و آماده مصرف نمایند.

محمدی شاهرخی در خصوص این فوتی بیماری تب کریمه کنگو توضیح داد: طی ابتلای یک دامپزشک، وی سه شنبه ساعت ۲۳ به بیمارستان مراجعه و بستری شدند ولی متاسفانه بعد از چند ساعت روز چهارشنبه فوت شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یادآور شد: برخی از علائم این بیماری طبق گزارش های ثبت شده شامل سردرد، تب بالا، کمردرد شدید، درد مفاصل و عضلات، دل درد، اسهال، استفراغ، قرمزی چشم و خونریزی می باشد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: