کد خبر: ۳۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 11
شفا آنلاين-شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده دیروز در نشست هم‌اندیشی با روزنامه‌نگاران به سؤالات آنها پاسخ داد.
به گزارش شفا آنلاين،در این نشست مولاوردی با بیان اینکه دولت با تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها مخالف است، گفت: رسانه‌های ما باید با جریان آزاد اطلاعات بتوانند در تحقق آرمان‌ها و اهداف نظام و بویژه سند چشم‌انداز 20 ساله نظام و داشتن جامعه‌ای به دور از فقر و فساد و تبعیض در افق 1404 قدم‌های مثبتی بردارند.

وی نقش دیگر رسانه‌ها را شفاف‌سازی و دور کردن جامعه از فساد معرفی کرد.

معاون رئیس جمهوری افزود: یک سری از مشکلات خبرنگاران جنبه عمومی و برخی هم جنبه خاص دارد. به گفته وی، مشکلاتی مثل معیشت، نداشتن بیمه،‌امنیت شغلی و غیره از جمله مشکلات اصحاب رسانه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مولاوردی در ادامه بااشاره به مشکلات زنان روستایی تصریح کرد: نباید مسائل و مشکلات زنان را در یک نسخه کلی پیچید. بنابراین ما به دنبال این هستیم که در سفرهای استانی و بازدید از طرح‌های ناتمام، تلاش کنیم هرچه سریع‌تر این طرح‌ها به نتیجه برسد و زنان روستایی از آن نفع ببرند.

به گفته وی، به همین منظور یک کارگروه برای زنان روستایی تشکیل شده تا بتوان با کمک آن به حل مشکلات پرداخت.معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: مسائل دختران فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها نیز از اولویت‌های ما است، چون جزو گروه هدف ما هستند، به همین منظور برای آنها بسته‌هایی آماده شده است.

به اعتقاد وی، همان‌گونه که مشکلات زنان سرپرست خانوار یکی از دغدغه‌های ما است، پرداختن به اوقات فراغت، ورزش و غیره هم برای ما حائز اهمیت است.

مولاوردی درباره حضور دختران در ورزشگاه‌ها افزود: در این‌باره به صورت منطقی کمیته تخصصی با همکاری وزارت ورزش و جوانان شکل گرفته تا به یک سازوکار مناسب برسیم.

وی یادآور شد که این معاونت به دلیل سازمانی نبودن، به صورت ستادی فعالیت می‌کند و وظیفه آن رصد و نظارت بر فعالیت دستگاه‌ها است که در یک جریان درست طی شود.معاون رئیس جمهوری در مورد تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها بیان داشت: دولت مخالف تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها است و در عمل هم سیاست‌های دولت درباره حضور و حقوق برابر افراد نشان‌دهنده این امر است.

وی درباره آخرین اقدامات برای مرخصی زایمان زنان گفت: زمان برای قضاوت درباره عملکرد ما در این باره زمان مناسبی نیست، اما با پیگیری‌های انجام شده اخیراً نامه‌ای دریافت کردیم که دستگاه‌ها می‌توانند با تأمین هزینه از بودجه خود این مصوبه را اجرا کنند، البته بخش خصوصی را نمی‌توان ملزم به اجرای آن کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بحث سیاست‌های جمعیتی به دنبال راهکار مناسب هستیم. اگرچه باید گفت که این مصوبه از ابتدا ناقص بود و اجرایی کردن آن کار راحتی نبوده و به زمان نیاز دارد.وی همچنین سؤالی پرسید مبنی بر اینکه چرا پس از گذشت 9 سال از شهرداری آقای قالیباف تفکیک جنسیتی به اجرا درآمده، پس تا به حال غیرت دینی کجا بود و چرا در سه سال اخیر این طرح به اجرا درنیامده است.
 


ایران


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: