کد خبر: ۳۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 11
شفاآنلاین-افزایش اسیدپاشی در استان بلوچستانِ پاکستان، اغلب زنان این استان را خانه‌نشین کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، این اسیدپاشی‌ها موجب وحشت زنان در استان بلوچستان پاکستان شده است.

افزایش این قبیل جرائم در منطقه بلوچستانِ پاکستان، موجب در گرفتن بحث‌هایی در خصوص رشد افراطی‌گرایی‌ و به دنبال آن اجبار زنان به خانه‌نشینی شده است.

از این دست اتفاقات که موجب آسیب دیدن و اغلب نابینا شدن زنان پاکستانی می‌شود، پیش از این نیز هر سال در صدها مورد از نزاع‌های شخصی و خانوادگی به چشم می‌خورد اما دو مورد اخیر اسیدپاشی که ظرف دو روز در هفته گذشته در این استان رخ داد و با توجه به این که وقوع چنین جرائمی در این منطقه در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده، نشان‌دهنده وقوع طیف جدیدی از جرایم فوق با انگیزه‌های متفاوت است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حمله اول در هفته گذشته دو مرد موتورسیکلت‌سوار روی صورت‌های دو دختر نوجوان که در حال بازگشت از بازاری در شهر «مستونگ» بودند، اسید پاشیدند و همچنین یک روز پیش از این اتفاق نیز در حادثه‌ای مشابه، چهار زن در سنین 18 تا 50 سال در یک منطقه‌ تجاری مورد حمله اسیدپاش‌ها قرار گرفتند.

مادر دو نفر از قربانیان می‌گوید: طبق آنچه در استان بلوچستان عرف است، این دو دختر با شال بزرگی صورت‌های خود را نیز پوشانده بودند و این خود باعث جلوگیری از آسیب‌های شدیدتر شده بود.

در اغلب اسیدپاشی‌های صورت گرفته در پاکستان، قربانیان معمولا مجرمان را می‌شناسند اما در دو مورد اخیر، قربانیان هیچ شناختی از اسیدپاش‌ها نداشتند و همین امر موجب بروز حدس و گمان‌هایی در مورد ارتباط این حوادث با گروه‌های افراطی شده که بعضا از سوی مقامات دولتی این کشور حمایت می‌شوند.

نایب رئیس حزب ملی بلوچستان نیز در این رابطه می‌گوید: هدف از این اقدامات غیرانسانی، جلوگیری از تحصیل زنان در کنار ایجاد موانعی برای مشارکت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آنها با ایجاد جو ترور و وحشت است.

در هفته جاری سه زن در حمله‌ای دیگر از ناحیه پا مجروح شدند اما بر اساس اظهارات پلیس و مقامات رسمی، انگیزه این سه حمله درگیر‌ی‌های خانوادگی بوده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: