کد خبر: ۳۰۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۷ تير ۱۴۰۱ - 2022June 28
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد:
میرهاشم موسوی اظهار کرد:براساس مصوبه شورای عالی بیمه، ۴۷ قلم داروی بیماران خاص، مزمن و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفت و بیماران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی، از این پس امکان تهیه این داروها با حمایت بیمه‌ای را خواهند داشت.

شفاآنلاین>اجتماعی>مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: براساس مصوبه شورای عالی بیمه، ۴۷ قلم داروی بیماران خاص، مزمن و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفت و بیماران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی، از این پس امکان تهیه این داروها با حمایت بیمه‌ای را خواهند داشت.

به گزارش شفاآنلاین:میرهاشم موسوی اظهار داشت: از آنجا که بیماران مبتلا به اوتیسم در مواقعی به برخی خدمات مراکز درمانی غیردولتی نیاز دارند که در مراکز دولتی امکان ارائه این خدمات وجود ندارد، این‌گونه خدمات نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و امیدواریم با این اقدام زمینه کاهش مشکلات این بیماران عزیز فراهم شود.
موسوی همچنین از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروی "کولفاکتانت" خبر داد و گفت: این دارو برای نوزادان دارای مشکلات تنفسی در ساعات اولیه ولادت تجویز می‌شود و با تشخیص مراجع علمی ذیصلاح تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. همچنین آزمایش تشخیصی عفونت HPV که مربوط به آسیب‌شناسی و غربالگری برخی سرطان‌ها است، نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و سازمان تأمین اجتماعی مطابق با ضوابط قانونی، تعهدات خود را در قبال بیمه‌شدگانی که از این خدمات استفاده می‌کنند، انجام می‌دهد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از اعمال ۱۰ درصد تعرفه تشویقی برای نسخه‌نویسی الکترونیک خبر داد و گفت: با تصویب شورای عالی بیمه، این مبلغ برای تشویق پزشکان به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک پرداخت می‌شود. میزان تولید نسخ الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی طی پنج ماه گذشته از ۶۵ درصد به حدود ۹۰ درصد رسیده و پرداخت سریع و تسویه مطالبات مربوط به نسخه الکترونیک به عنوان سیاست تشویقی اجرا شده است. امیدواریم افزایش ۱۰ درصدی تعرفه منجر به فراگیری کامل و تکمیل نسخه‌نویسی الکترونیک شود.

به گفته وی، پرداخت تعرفه خدمات پرستاری نیز به تصویب شورای عالی بیمه رسیده است و مطالبه سال‌های اخیر پرستاران که مقام معظم رهبری نیز بر تحقق آن تأکید فرموده بودند، اجرایی شد و امیدواریم منجر به رضایت خاطر پرستاران عزیز شود. تعرفه خدمات پرستاری از ابتدای سال جاری محاسبه و مابه‌التفاوت آن به پرستاران همکار سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود. علاوه بر این افزایش فوق‌العاده ویژه پرستاران نیز اجرایی شده است و امیدواریم این اقدامات زمینه‌ساز رضایتمندی این عزیزان برای خدمات مطلوب به جامعه تحت‌پوشش تأمین اجتماعی باشد.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی ارتقای پوشش بیمه‌ای خدمات درمان نازایی را از دیگر مصوبات شورای عالی بیمه برشمرد و گفت: براساس مصوبه شورای عالی بیمه آن بخش از خدمات درمان نازایی که در مراکز درمانی دولتی قابل ارائه نیست؛ در مراکز درمانی غیردولتی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و با تشخیص روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدیران استانی این موضوع در آینده نزدیک اجرایی می‌شود و ضابطه آن ابلاغ خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: