کد خبر: ۳۰۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۰۷ تير ۱۴۰۱ - 2022June 28
آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای چهارشنبه ۸ تیر، پنجشنبه ۹ تیر، جمعه ۱۰ تیر و شنبه ۱۱ تیر سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
شفاآنلاین>اجتماعی>کارت شرکت در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است و داوطلبان تا ساعت ۲۴ امروز ۷ تیرماه ۱۴۰۱ فرصت دارند پرینت کارت خود را دریافت کنند.

به گزارش شفاآنلاین:آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای چهارشنبه ۸ تیر، پنجشنبه ۹ تیر، جمعه ۱۰ تیر و شنبه ۱۱ تیر سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

کارت شرکت در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در این لینک https://register4.sanjesh.org/krtsar140104/ قابل دسترسی است.

راهنمای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ شامل: اطلاعات عمومی درخصوص نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون، زمان برگزاری، مواد امتحانی، تعداد سوالات، مدت پاسخگویی به آنها و تعداد دفترچه‌ها و پاسخنامه‌های آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنجگانه و همچنین نحوه اعلام علاقه مندی به انتخاب رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص نیز منتشر شده است.

متقاضیان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

متقاضیانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد، باید کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (گروه‌های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی) خود را نیز پرینت کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. درصورت مشاهده نقص احتمالی در کارت شرکت در آزمون، باید مطابق بند «رفع نقص» اطلاعیه به حوزه‌های رفع نقص کارت مندرج در جدول شماره ۲ مراجعه کنند.

چنانچه داوطلب به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون نمی‌شود، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات شماره پرونده و یا کد پیگیری ثبت نام اقدام کنند و به باجه رفع نقص مراجعه نکنند.

این امکان برای متقاضیانی فراهم است که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. لذا ضرورت دارد متقاضیانی که اطلاعات فوق را مفقود کرده اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام کنند.

چه مواردی نقص کارت کنکور سراسری ۱۴۰۱ محسوب می‌شود:

با توجه به دریافت اطلاعات شناسنامه‌ای متقاضیان از سامانه ثبت احوال، امکان ویرایش اطلاعات شناسنامه‌ای وجود ندارد.

لذا چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۳، ۴ و ۱۳ کارت شرکت در آزمون وجود دارد ضروری است داوطلب درخواست کتبی خود را به همراه تصویر شناسنامه یا کارت ملی حداکثر تا تاریخ ۱۲ تیر از طریق آدرس https://darkhast.sanjesh.org به سایت سازمان سنجش ارسال کند.

داوطلبان نظام سالی واحدی و ترمی واحدی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم (فارغ‌التحصیلان سال ۱۳۸۴ به بعد) و یا پیش‌دانشگاهی (فارغ‌التحصیلان سال ۱۳۹۱ به بعد) و فارغ‌التحصیلان نظام آموزشی جدید (نظام ۶،۳،۳) که نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بندهای ۳،۱ ،۴ ،۷ ،۱۳ ،۱۶ ،۱۷ ،۲۳ ،۲۴ و ۲۵ شامل نام و خانوادگی، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، کد دانش آموزی و منطقه اخذ دیپلم، عنوان مدرک پیش‌دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و کد دانش آموزی مقطع پیش‌دانشگاهی، مغایرتی مشاهده کردند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا ۱۳ تیر به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

تبصره: دانش آموزان سال آخر که مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند برای اطلاع از زمان مشاهده سوابق تحصیلی لازم است به اطلاعیه‌ای که در تاریخ ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود، مراجعه کنند.

داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۷ ،۱۵ ،۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۲، ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۲۸ شامل سال اخذ و نوع دیپلم، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، سهمیه، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ پیش‌دانشگاهی و وضعیت تحصیلی و اشتغال مغایرتی مشاهده کردند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۱ تیر منحصراً به سایت سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات در کارت ورود به جلسه) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

چنانچه داوطلب نسبت به اطلاعات مندرج در بندهای «الف، ب، ج و د» به شرح ذیل معترض است ضروری است برای بررسی موضوع صبح‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ روزهای اعلام شده بر اساس زمان بندی مندرج به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره ۲ مراجعه کنند.

الف- مغایرت در بندهای ۲، ۶، ۸، ۱۰،۹ و ۱۱ (جنسیت، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت، بهیاری و نوع سوال انتخابی «مختص داوطلبان دارنده دیپلم علوم و معارف اسلامی در گروه آزمایشی علوم انسانی»)

ب- چنانچه شماره داوطلبی چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا است.

ج- چنانچه کارت شرکت در آزمون فاقد عکس بوده و یا چنانچه عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله اشتباه عکس، فاقد مهر، عدم وضوح و … است، ضروری است در روزهای اعلام شده با توجه به گروه آزمایشی خود شخصاً با همراه داشتن ۳ قطعه عکس ۴×۳ (در سال جاری تهیه شده باشد)، کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه بر اساس جدول شماره ۲ مراجعه کنند.

در غیر این صورت مطابق ضوابط با داوطلب رفتار خواهد شد. در صورتی که در این خصوص کارت متقاضی دارای اشکال است و تا روز قبل از آزمون نسبت به رفع آن اقدام نکند مطابق مقررات مربوط به تخلف و تقلب با وی رفتار خواهد شد.

د- برای آن دسته از متقاضیانی که یکی از بندهای ردیف ۲۹ (بند معلولیت) تقاضانامه ثبت نام را علامتگذاری کرده و پس از استعلام از سازمان بهزیستی معلولیت آنان مورد تأیید قرار گرفته است در مقابل عنوان معلولیت در کارت شرکت در آزمون، نوع معلولیت و شدت آن درج شده است‌.مهر


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: