کد خبر: ۳۰۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۲ تير ۱۴۰۱ - 2022June 23
تحلیلگران دلایل مختلفی را برای این سقوط عنوان می‌کنند که از مهم‌ترین ان اختلاف قیمت دلار در سامانه نیما و بازار آزاد است.
شفاآنلاین>سلامت> هرچند بازار سرمایه سال را سبزرنگ آغاز کرد و شاخص کل بورس توانست بعد از حدود ۲۰ ماه در اردیبهشت ماه دوباره وارد کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد شود، اما دوباره در روزهای گذشته در دام سقوط افتاده و رنگ قرمز بر تن بورس جا خوش کرده است.

به گزارش شفاآنلاین:روند صعودی بازار سرمایه تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه داشت و شاخص کل بورس حتی توانست پس از ۲۰ ماه وارد کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد شود اما عمر این صعود طولانی نبود و در حدود یک ماه قبل بورس تقریبا هر روز عقب گرد داشته و تا یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحد نیز کاهش یافت.

تحلیلگران دلایل مختلفی را برای این سقوط عنوان می‌کنند که از مهم‌ترین ان اختلاف قیمت دلار در سامانه نیما و بازار آزاد است. البته برخی معتقدند بازار سرمایه بیش از اندازه در انتظار واگذاری سایپا و ایران خودرو مانده و برخی دیگر نزول بازار را ناشی از دستکاری شاخص کل توسط دولت می‌دانند. در هر حال نزول بورس ادامه دارد و سهامداران دوباره هر روز نظاره گر رنگ قرمز روی تابلوی بورس هستند.

بر این اساس بررسی وضعیت بازار سهام در هفته جاری نشان می‌دهد که شاخص کل بورس روز شنبه با ۱۶ هزار و ۵۸۱ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۵۴۷ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۳۷۵۱ واحد کاهش یافت و رقم ۴۲۵ هزار و ۱۸۱ واحد را ثبت کرد. در روز یکشنبه هر چند که شاخص کل بورس برای صعود گام برداشت و حتی تا یک میلیون و ۵۴۸ هزار واحد افزایش یافت اما درنهایت دوباره روندی نزولی به خود گرفت و تا رقم یک میلیون و ۵۴۵ هزار واحد کاهش یافت.

رنگ قرمز در روز دوشنبه بر تن بورس باقی ماند و شاخص کل بورس در این روز با ۷۶۱۷  واحد کاهش تا رقم یک میلیون ۵۳۹ هزار واحد نزول کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۳ هزار و ۱۲۷ واحد کاهش یافت و به رقم ۴۲۳ هزار و ۴۵۶ واحد رسید.

دامنه روند نزولی بورس به چهارشنبه رسید تا این بازار هفته را با چراغ قرمز به پایان ببرد. شاخص کل بورس با ۶۲۳۳ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحد نزول کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۱۱۶۲ واحد کاهش در رقم ۴۲۲ هزار و ۲۹۵ واحد ایستاد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: