کد خبر: ۳۰۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - 2022June 18
طی رصد و پایش فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی در پوشش ادعای فروش سوالات کنکور ۱۴۰۱ و امتحانات نهایی چندین کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی در این خصوص مشاهده و مورد پیگیری ویژه قرار گرفت
شفاآنلاین>سلامت> رییس شورای حفاظت آزمون سراسری گفت: استفاده داوطلبان از هرگونه وسایل ارتباطی الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در زمان برگزاری آزمون سراسری ممنوع است و موجب محرومیت یک تا ۱۰‌ساله از شرکت در آزمون سراسری می‌شود.

 به گزارش شفاآنلاین: محمدحسین حاجیلو با یادآوری مفاد قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری گفت: نه تنها استفاده از وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در آزمون سراسری جرم است بلکه حتی همراه داشتن اینگونه وسایل بدون استفاده از آنها نیز منجر به محرومیت در آزمون سراسری می‌شود.

چندی پیش از این هشدارها، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار اینترنتی خبر داده بود که با فرصت‌طلبی از ایام امتحانات نهایی و کنکور سراسری با ایجاد چندین کانال و صفحه اینترنتی ضمن ادعای فروش سوالات، اقدام به فروش تجهیزات پیشرفته ارتباطی پنهان و ابزار تقلب در امتحان نیز می‌کردند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، گفت: طی رصد و پایش فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی در پوشش ادعای فروش سوالات کنکور ۱۴۰۱ و امتحانات نهایی چندین کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی در این خصوص مشاهده و مورد پیگیری ویژه قرار گرفت.

افسران سایبری پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند تعداد ۵ کانال و صفحه که در مجموع بیش از ۵۰ هزار نفر دنبال‌کننده دارند ضمن ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور، تجهیزات پیشرفته ارتباطی را نیز تحت عنوان ابزار تقلب با قیمت‌های گزاف در این کانال‌ها به فروش می‌رسانند.

کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی تعداد دو نفر ادمین اصلی این کانال‌ها را شناسایی و پس از احراز هویت این افراد و تشریفات قضایی در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان کلاهبردار را در محل اختفای خود دستگیر کردند. در بررسی محل دستگیری این افراد تعداد زیادی دوربین مخفی در انواع مختلف (خودکار، فلش، پریز و...) کارت ویسا و هندزفری نامرئی کشف و متهمان به همراه تجهیزات مکشوفه به پلیس فتا منتقل شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: