کد خبر: ۳۰۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - 2022June 16
این روزها در حوزه تجارت تجهیزات پزشکی و دارو، واردات کالاهای چینی به جای برندهای معتبر بین المللی مساله ساز شده است
شفاآنلاین>سلامت> فعالان حوزه دارو می گویند،دیگر ادامه فعالیت بسیاری از خطوط تولیدی شرکت‌های داروسازی، مقرون به صرفه نیست و امکان توقف خطوط تولید و  ایجاد بحران در صنعت دارو وجود دارد.

به گزارش شفاآنلاین: البته قطعی برق نیز یکی از عواملی است که موجب نگرانی تمامی صنایع شده و صنایع داروسازی کشور را نیز درگیر کرده است اما به گفته صنعتگران این حوزه، در حال حاضر بزرگ‌ترین مساله صنعت داروسازی ، قیمت است.

این روزها در حوزه تجارت تجهیزات پزشکی و دارو، واردات کالاهای چینی به جای برندهای معتبر بین المللی مساله ساز شده است. فعالان این حوزه می گویند دولت به دنبال کاهش مصارف ارزی است اما واقعیت این است که در این شرایط حساس کالای ارزان وارد می کنیم در حالی که در نهایت این موضوع برای کشور گران‌تر تمام می‌شود.

 کارشناسان این صنعت بر این باورند که شاید این سیاست منجر به کاهش هزینه‌های ارزی ‌شود اما ما نمی‌توانیم وقتی با جان بیماران سرو کار داریم به کاهش هزینه‌های ارزی فکر کنیم.  بنابراین اگر دولت تصدی گری خود را کاهش دهد، قطعا کیفیت کالاها در این حوزه هم افزایش پیدا می‌کند اما در غیر این صورت،  در این حوزه نیز مشکل داریم.

رامین فلاح رئیس هیات مدیره اتحادیه تجهیزات پزشکی درباره گران شدن دارو و تجهیزات با تاکید بر اینکه قرار بود درصورتی ارز دارو و تجهیزات در مصوبه مجلس حذف شود که اختلاف قیمت نسبت به سال قبل احساس نشود، می گوید: ما شاهد اقدامات ضد و نقیض در این زمینه هستیم چراکه زیرساخت لازم برای سوبسید وجود ندارد.

او اضافه می‌کند:  دولت به بهانه تخصیص ارز در حوزه تجارت دخالت می‌کند و این به ضرر مردم است، چون بیش از موضوع قیمت، در دسترس بودن کالا است که برای بیمار اهمیت دارد.بنابراین تنها راه حل مشکل این است که ارز تخصیصی کلا حذف شود تا تکلیف واردکننده و تاجر مشخص شود و زیرساخت گردش کار منطقی ایجاد شود. جهان صنعت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: