کد خبر: ۳۰۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - 2022June 05
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی :
احمد محمودزاده اظهار کرد: مهارت آموزی و کسب شایستگی های حرفه ای از جمله اهداف آموزش و پرورش است که باید برای تحقق آن تلاش کرد، بنابراین ضروری است برنامه ریزی و اهتمام بیشتری در کسب مهارت ها در دوره اول و دوم متوسطه داشته باشیم.
شفاآنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: هدف آموزش و پرورش تربیت دانش آموز شش ساحتی است؛ و کارهایی که در حوزه ی آموزش متوسطه صورت می پذیرد، با سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، سند تحول بنیادین و دیگر اسناد بالادستی هم خوانی داشته باشد.

به گزارش شفاآنلاین:احمد محمودزاده در جلسه هم اندیشی با معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سالن شهید حججی این سازمان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) اظهار کرد: مهارت آموزی و کسب شایستگی های حرفه ای از جمله اهداف آموزش و پرورش است که باید برای تحقق آن تلاش کرد، بنابراین ضروری است برنامه ریزی و اهتمام بیشتری در کسب مهارت ها در دوره اول و دوم متوسطه داشته باشیم.

وی با اشاره به سرعت تغییرات در حوزه علم و فناوری افزود:چنان که باید و شاید اهداف آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در مدارس دولتی و غیردولتی و محصولی که ما در آموزش و پرورش تربیت می‌کنیم، به نوعی باید در راستای عملیاتی کردن تمامی اهداف سند تحول بنیادین باشد، که در حال حاضر فاصله زیادی با این اهداف متصور می شود. بنابراین باید سنجه های موجود، مورد ارزیابی جدی قرار گیرد و متناسب با اهداف سند تغییر پیدا کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: هدف آموزش و پرورش تربیت دانش آموز شش ساحتی است؛ و کارهایی که در حوزه ی آموزش متوسطه صورت می پذیرد، باید با سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، سند تحول بنیادین و دیگر اسناد بالادستی هم خوانی داشته باشد.

وی گفت:در حوزه های آموزش بزرگسالان و حوزه ی آموزش از راه دور، سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، نیاز به تعاملات بیشتری با معاونت آموزش متوسطه و حتی نهضت سوادآموزی، با توجه به کمبود ها و مشکلات بسیاری که دارند، احساس می شود. امیدواریم با همکاری و هم افزایی های دوجانبه بتوانیم بر مشکلات فایق آییم و زمینه بهبود کیفیت و ارتقاء برنامه های آموزشی و پرورشی را در این نوع مدارس فراهم ساخت.

محمودزاده عنوان کرد: در قالب سند راهبردی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی هم مأموریت های جدید خود را احصا کرده ایم و متناسب آن برنامه های عملیاتی را در حال تدوین داریم که در این راستا نیازمند همکاری های دوجانبه و چند جانبه با معاونت های تخصصی به ویژه معاونت متوسطه هستیم و امیدواریم با عنایت و پیگیری هایی که انجام می شود به ویژه در استان ها، سهم خوبی را در جهت کیفیت بخشی به مسائل آموزشی می توانیم داشته باشیم.

توسعه متوازن و هدایت تحصیلی باید در همه مدارس محقق شود

محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین در این مراسم گفت: رویکرد «پژوهش محوری» و «مهارت آموزی» در دستور کار خواهد بود. بازخوانی وظایف در راستای سند تحول بنیادین از دیگر برنامه های ما خواهد بود، بنابراین در این حوزه برنامه ریزی ویژه ای خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در عرصه سیاست گذاری برنامه درسی ملی، علاوه بر اینکه سازمان مدارس غیر دولتی می تواند همکار و همراه معاونت آموزش متوسطه باشد، سه حوزه سازمان پژوهش و برنامه ریزی و شورای عالی آموزش و پرورش و معاونت پرورشی نقش کلیدی دارند و بسیار تأثیر گذار هستند، بنابراین نیازمند تعامل سازنده با سایر بخش ها نیز هستیم.

کاظمی افزود: کیفیت بخشی آموزشی، توسعه متوازن و هدایت تحصیلی باید در همه مدارس محقق شود. همچنین عدالت آموزشی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. زیرا با آنچه مورد نظر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) است فاصله داریم. در بخش هویت بخشی، نیازمند تلاش بیشتری هستیم. درس کار و فناوری در مدارس غیردولتی مغفول مانده است و اجرا نمی شود. بنابراین باید در این عرصه حضور مدارس غیردولتی پررنگ تر باشد و در این خصوص گام های موثری برداریم.

در ادامه در این نشست علاوه بر معاون وزیر و رئیس سازمان، و معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، جمعی از مشاوران و مدیران دو سازمان حضور داشتند و به بحث و گفتگو و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد که ادامه روند همکاری های کارگروه مشترک، تداوم داشته باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: