کد خبر: ۳۰۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - 2022May 26
بسیاری از بیماری‌های عفونی در ایران، کنترل، ریشه کن و حذف شده است.

شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت در دیدار و گفتگو با همتای پاکستانی خود، به مهم ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین: بهرام عین اللهی، در حاشیه مجمع جهانی بهداشت، در دیدار با "عبدالقادر پاتل" با وزیر بهداشت پاکستان، با اشاره به اقدامات ایران در کنترل کرونا، گفت: اخیراً در ایران توانستیم با همکاری مجلس و دولت، پوشش بیمه همگانی سلامت را تقویت کنیم به طوری که ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از اقشار کم درآمد به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.


وی، یکی از موفقیت‌های نظام سلامت ایران را کنترل بیماری‌های عفونی با استفاده از ظرفیت شبکه بهداشت عنوان کرد و افزود: بسیاری از بیماری‌های عفونی در ایران، کنترل، ریشه کن و حذف شده است.

عین اللهی ادامه داد: با توجه به همجواری ایران و پاکستان، دو کشور از دیرباز در سطح بالایی از روابط قرار داشته و همکاری‌های مشترکی برای کنترل بیماری‌ها در دو کشور انجام شده اما نیاز است که با تقویت همکاری‌ها، بیماری‌های عفونی و واگیردار در دو کشور، ریشه کن شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تأمین سلامت مردم برای ما اولویت است، گفت: علاوه بر همکاری‌های بهداشتی در کنترل بیماری‌ها، تعاملات بیشتری در حوزه آموزش پزشکی، ارتباط دانشگاه‌های دو کشور و تحقیقات مشترک در حوزه سلامت می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

وزیر بهداشت پاکستان نیز در دیدار با وزیر بهداشت کشورمان با تمجید از نظام قوی خدمات درمانی جمهوری اسلامی ایران و گام‌های بلند کشورمان در پوشش بیمه همگانی سلامت، خواستار تشکیل کارگروه مشترک همکاری‌های دو کشور در حوزه بهداشت شد.

نشست مجمع جهانی بهداشت (WHA) هر سال با حضور وزرای بهداشت کشورهای جهان در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس برگزار می‌شود. این نشست فرصت مناسبی برای تبادل اندیشه در زمینه موفقیت‌های حوزه سلامت است. همچنین در این مجمع، موضوعات دارای اولویت بهداشتی در جهان از جمله مراقبت‌های اولیه سلامت، واکسیناسیون، نقش دارو و محیط زیست در سلامت مورد بررسی قرار گرفت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: