کد خبر: ۳۰۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - 2022May 25
آلمان به افراد مبتلا توصیه کرده دستکم به مدت سه هفته خود را قرنطینه کنند و برنامه‌ای برای تهیه ۴۰ هزار دٌز واکسن را نیز به اجرا گذاشته است.

شفاآنلاین>سلامت>درحالیکه کشورهای بیشتری از مشاهده موارد ابتلا به آبله میمونی خبر می‌دهند، مقامات بهداشتی در بسیاری از کشورها اقداماتی را برای مقابله با شیوع این بیماری ویروسی آغاز کرده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین:  آلمان به افراد مبتلا توصیه کرده دستکم به مدت سه هفته خود را قرنطینه کنند و برنامه‌ای برای تهیه ۴۰ هزار دٌز واکسن را نیز به اجرا گذاشته است.

مقامات انگلیس نیز از افرادی که در تماس نزدیک با مبتلایان بوده‌اند، خواسته‌اند تا آنان هم خود را قرنطینه کنند.

همچنین مقامات امارات متحده عربی نیز از ابتلای یک زن به این بیماری خبر داده و گفته اند که او به تازگی از غرب آفریقا وارد امارات شده بود.

مقامات بهداشت بلژیک نیز اعلام کردند: پس از شناسایی مواردی از ابتلا به آبله میمونی، افرادی که به این ویروس مبتلا شده اند، باید به مدت سه هفته خود را ایزوله کنند.

بعضی از کشورها نیز تدابیر ویژه‌ای را در مورد مسافران ورودی از خارج به کشورشان اجرا گذاشته‌اند.

در عین حال، سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفته است که خطر شیوع گسترده و ابتلای عمومی به آبله میمون زیاد نیست و تاکنون موارد ابتلا در مناطق بیرون از منطقه شیوع معمول آن محدود بوده و از چند ده نفر فراتر نرفته است.

آبله میمونی یک عفونت ویروسی نادر است که بیشتر در مناطق دورافتاده مرکز و غرب آفریقا شایع است. این بیماری که ابتدا در میمون ها یافت شد، به آسانی بین افراد گسترش پیدا نمی‌کند اما می تواند از طریق تماس فیزیکی نزدیک منتقل شود. علائم این بیماری شامل تب بالا، درد و بثورات پوستی است که بعدا به تاول تبدیل می‌شود، علائم بیماری معمولا خفیف هستند و برای اکثر افراد در مدت دو تا چهار هفته از بین می‌روند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: