کد خبر: ۳۰۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - 2022May 25
رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد:
جعفر میعادفراظهار کرد: سازمان اورژانس نیز خودش را همراه پرستاران می‌داند و منافع شامل همه می‌شود و همه در یک کشتی هستیم و سوراخ کردن این کشتی، می‌تواند همه را به عمق دریا ببرد و حفظ و صیانت از آن، همه را منتفع می‌کند.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: قانون ارتقای بهره‌وری در بسیاری از نقاط کشور برای پرستاران اورژانس اجرا نمی‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:جعفر میعادفر، در شانزدهمین نشست شورای عالی نظام پرستاری ضمن تشکر از پیگیری‌های انجام شده جهت به سرانجام رسیدن اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار کرد: سازمان اورژانس نیز خودش را همراه پرستاران می‌داند و منافع شامل همه می‌شود و همه در یک کشتی هستیم و سوراخ کردن این کشتی، می‌تواند همه را به عمق دریا ببرد و حفظ و صیانت از آن، همه را منتفع می‌کند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی داریم این است که خدمات رایگان است اما کارکنان این سیستم، حق و حقوقی دارند و ما نیز مسئولیم که پیگیر این حقوق باشیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همکاران پرستار در محیط امن بیمارستانی قرار دارند اما پرستاران اورژانس در محیط‌های تعریف نشده و در همه صحنه‌ها از جمله منزل مردم و محل حوادث حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: همکاران فوریت‌های پزشکی چند اقدام را همزمان انجام می‌دهند؛ یک پرستار اورژانس اول کار پرستاری می‌کند؛ دوم در صورت نیاز کار پزشکی می‌کند و بالای سر بیمار می‌رود و باید تصمیمات پزشکی بگیرد. گاهی نقش رانندگی را برعهده دارد و بیمار را نیز حمل می‌کند. این تکنسین حتی نقش خدماتی را نیز ایفا می‌کند. اگر آمبولانس این فرد در مسیر پنچر شود نیز خودش تنهاست و باید کار مکانیکی نیز در برخی اوقات انجام دهد.

میعادفر تصریح کرد: تکنسین اورژانس فردی است که در چندین بخش کار می‌کند؛ در یک مأموریت با بیمار روانی مواجه است و در مأموریت دیگر، با مجروح و بیمار سوختگی و قلبی و…، روبرو است‌.

وی ادامه داد: قانون ارتقای بهره‌وری در بسیاری از نقاط کشور برای پرستاران اورژانس اجرا نمی‌شود.

میعادفر با اشاره به جمعیت ۲۵ هزار نفری پرستاران و عوامل اورژانس بیان داشت: کارکنان اورژانس در دوران  کرونا ۱۹ شهید تقدیم کردند و بیش از ۱۵ هزار نفر به  کرونا مبتلا شدند و بسیاری از آنها زمین‌گیر شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: حقوق پرستاران اورژانس باید پیگیری شود. همکاران ما در عدم اجرای کامل ارتقای بهره‌وری آسیب دیده‌اند و نمی‌خواهیم مشکلی برای خدمت‌رسانی به مردم ایجاد شود.

وی افزود: یک تکنسین یا پرستار اورژانس نباید ۴ ماه حقوق خود را با تأخیر دریافت کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: