کد خبر: ۳۰۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - 2022May 24
بازنشستگان تابع قانون هستند، تمام حرف ما اجرای قانون به‌صورت صحیح و کامل است.

شفاآنلاین>سلامت>  علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران در گفت‌و‌گو با «ایران» از سنگ‌اندازی‌های برخی از مسئولان در تصویب و ابلاغ طرح افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: بازنشستگان تابع قانون هستند، تمام حرف ما اجرای قانون به‌صورت صحیح و کامل است.

به گزارش شفاآنلاین: وی ادامه داد: در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان، قانون کار و قانون تأمین اجتماعی داریم. در بند یک ماده 41 قانون کار آماده است (تورمی که مرکز آمار اعلام می‌کند)، بند دو (سبد هزینه خانوار) و شورای عالی کار تلفیقی از این دو موضوع را امسال مصوب کرد و انتظار بازنشستگان از دولت آن است که به همین قانون عمل کنند و مجری آن باشند. برخی افراد با اعداد و ارقامی که شورای عالی کار مصوب کرده مخالف هستند که همین امر سبب شده است تاکنون طرح افزایش حقوق بازنشستگان به تأمین اجتماعی ابلاغ نشود.

دهقان‌کیا افزود: در قانون تأمین اجتماعی دو قانون دیگر وجود دارد، ماده 111 و ماده 96؛ در ماده 111 آمده است، هر آنچه که برای حداقل‌بگیران شاغل در نظر گرفته شده است باید برای حداقل‌بگیران بازنشسته هم اعمال شود. در ماده 96 آمده است، سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان و در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی «تورم» با تصویب هیأت وزیران به همان نسبت افزایش دهد. استدلال ما به این قوانین است که دولت نمی‌تواند آنچه را که تصویب شده تغییر دهد و باید به سازمان مربوطه «تأمین اجتماعی» ابلاغ کند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران با اشاره به توجه ویژه رئیس‌جمهور به موضوع کارگران و بازنشستگان گفت: در جلسه‌ای که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد، آقای رئیسی پای درد ‌دل‌های ما نشستند و با مطرح شدن موضوع تبصره 2 ماده 7 قانون کار که 32 سال پیش تصویب شده و قرار بود ظرف 6 ماه آینده آیین‌نامه آن نوشته شود و در آن وضعیت کارگران دائم، فصلی و وضعیت قراردادی‌ها مشخص شود، هنوز محقق نشده بود و جوانان ما با قراردادهای سه ماه و شش ماه امنیت شغلی نداشتند که با مطرح کردن این موضوع در آن دیدار و اهمیت آن برای آقای رئیس‌جمهور، بلافاصه دستور رسیدگی به این ماده قانونی را به وزیر دادند تا مشکل پیگیری و حل شود. وی در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: از دولتمردان می‌خواهیم هرچه سریع‌تر موضوع افزایش مستمری بازنشستگان را تعیین تکلیف کنند تا فشار روانی به وجود آمده بر جامعه بازنشستگان التیام پیدا کند و خیال کارگران بازنشسته آسوده شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: