کد خبر: ۳۰۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022May 21
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده اعلام کرد:
مقامات بهداشت و درمان ایالات متحده اعلام کردند: عفونت با آدنوویروس، ویروس شایع دوران کودکی، فرضیه اصلی در بروز موارد اخیر ابتلا به هپاتیت حاد با منشا ناشناخته در کودکان است که منجر به فوت دستکم شش بیمار در این کشور شده است.
شفاآنلاین>سلامت>مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده اعلام کرد: آدنوویروس فرضیه اصلی در بروز هپاتیت شدید در کودکان این کشور است.

به گزارش شفاآنلاین: مقامات بهداشت و درمان ایالات متحده روز گذشته (جمعه) اعلام کردند: عفونت با آدنوویروس، ویروس شایع دوران کودکی، فرضیه اصلی در بروز موارد اخیر ابتلا به هپاتیت حاد با منشا ناشناخته در کودکان است که منجر به فوت دستکم شش بیمار در این کشور شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده اعلام کرد به بررسی این موضوع ادامه می دهد که آیا ۱۸۰ مورد شناسایی شده در ۳۶ ایالت و منطقه این کشور از اکتبر گذشته نشان دهنده افزایش موارد ابتلا به هپاتیت کودکان است یا اینکه الگوی فعلی به دلیل  بهبود روند تشخیص بیماری مشخص شده است.

این مرکز در ماه آوریل به پزشکان هشدار داد تا نسبت به علائم هپاتیت در کودکان که می تواند به کبد آسیب برساند و منجر به نارسایی کبد شود، دقت داشته باشند.

 مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده اظهار داشتند: در حدود نیمی از کودکانی که طی ماه‌های اخیر بیماری هپاتیت حاد در آنها تشخیص داده شده، نوعی آدنوویروس نیز مشاهده شده است. هرچند این مرکز همچنان در حال بررسی علت دقیق این بیماری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: