کد خبر: ۳۰۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022May 20
برخی از مواد قوانین بالادستی همچون قوانین برنامه مربوط به حوزه سلامت بوده و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید در تدوین برنامه هفتم نقش آفرینی کنند.

شفاآنلاین>سلامت> معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: اتمام پروژه‌های بهداشتی، مناطق محروم و پروژه‌های مربوط به قانون جوانی جمعیت در اولویت هستند.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر بهروز رحیمی با بیان این مطلب در اجلاس روسای دانشکده ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مازندران، گفت: به دستور وزیر بهداشت اتمام پروژه‌های بهداشتی، مناطق محروم و مرزی و پروژه‌های در راستای قانون جمعیت در اولویت هستند.

 
وی با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تدوین برنامه هفتم توسعه، افزود: برخی از مواد قوانین بالادستی همچون قوانین برنامه مربوط به حوزه سلامت بوده و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید در تدوین برنامه هفتم نقش آفرینی کنند.
 
وی که به عنوان مسئول "کارگروه بهره‌وری منابع فیزیکی و منابع انسانی" سخن می گفت، اظهار داشت: بهره وری را با بیشترین میزان دسترسی به اهداف با مشارکت مالی عادلانه و پاسخگویی می توان افزایش داد.
 
معاون توسعه مدیریت و‌ منابع گفت: تصمیم بهره‌ورانه باید منطبق بر نیازها باشد، در اولویت های سلامت و جامعه باشد و انتظارات خدمت گیرندگان را تامین کند.
 
دکتر رحیمی یکی از منابع تامین مالی را اجرای قانون فروش و مولد سازی اموال دولتی دانست و بیان داشت: طبق مدل سازمان بهداشت جهانی تامین و تولید منابع لازم است و  روسای دانشگاه ها برای اجرای این قانون باید وقت بگذارند. همچنین  تسهیلات بانکی، تهاتر، اوراق مالی اسلامی، فاینانس، اعتباراتِ محرومیت زدایی و مشارکت با بخش های غیردولتی برای اجرای طرح‌ها راه های دیگر تولید منابع هستند.
 
وزارت بهداشت نمونه بارز کنار هم قرار گرفتن صنعت و دانشگاه
 
وی تصریح کرد: وزارت بهداشت نمونه بارز کنار هم قرار گرفتن صنعت و دانشگاه است که خروجی آن دستاوردهای کنونی شده است. ادغام بهره وری را افزایش داده و جداسازی آموزش از نظام سلامت به این بهره‌وری ضربه اساسی می زند.
 
وی در پایان گفت طبق مصوبه اخیر بودجه‌ای که از محل ارزش افزوده تامین و به نظام سلامت تخصیص یافته و با تاخیر تامین می شد باید از این پس هر ماه به حساب وزارت بهداشت واریز شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: