کد خبر: ۳۰۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022May 17
دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: فناوری کمکی یک فرصت در بهبود کیفیت زندگی و تغییر دهنده زندگی است و دری را به روی آموزش کودکان دارای معلولیت، اشتغال و تعامل اجتماعی بزرگسالان دارای معلولیت و داشتن یک زندگی مستقل همراه با عزت برای افراد مسن باز می کند.

شفاآنلاین>سلامت>بر اساس نتایج یک گزارش جدید، تقریبا یک میلیارد کودک و بزرگسال دارای معلولیت و افراد مسن نیازمند به تجهیزات توانبخشی و فناوری کمکی از دسترسی به این وسایل و تجهیزات محروم هستند.

به گزارش شفاآنلاین: گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت (WHO) و یونیسف نشان می‌دهد که بیش از ۲.۵ میلیارد نفر به یک یا چند فناوری کمکی و وسایل توانبخشی مانند ویلچر، سمعک یا  نرم افزارهای ارتباطی نیاز دارند که از میان آنها نزدیک به یک میلیارد که بیشترشان در کشورهای با درآمد کم و متوسط هستند، به این تجهیزات و وسایل دسترسی ندارند.

دکتر "تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: فناوری کمکی یک فرصت در بهبود کیفیت زندگی و تغییر دهنده زندگی است و دری را به روی آموزش کودکان دارای معلولیت، اشتغال و تعامل اجتماعی بزرگسالان دارای معلولیت و داشتن یک زندگی مستقل همراه با عزت برای افراد مسن باز می کند.

وی افزود: ممانعت از دسترسی مردم به این ابزارهای تغییر دهنده زندگی نه تنها نقض حقوق بشر است بلکه از نظر اقتصادی نیز کوته بینانه است. از همه کشورها می ‌خواهیم که دسترسی به فناوری‌های کمکی را به لحاظ مالی تامین و اولویت ‌بندی کنند و به همه فرصت بدهند تا با توانمندی‌های خود زندگی کنند.

"کاترین راسل"، مدیر اجرایی یونیسف گفت: نزدیک به ۲۴۰ میلیون کودک دارای معلولیت هستند. محروم کردن کودکان از حق برخورداری از محصولاتی که برای رشد آنها نیاز است، نه تنها به تک تک کودکان آسیب می زند بلکه خانواده ها و جوامع آنها را از هر چیزی که می تواند به برآورده شدن نیازهایشان کمک کند، محروم می کند.

وی تاکید کرد: بدون دسترسی به فناوری کمکی و تجهیزات توانبخشی، کودکان دارای معلولیت شانس ادامه تحصیل را از دست می دهند، خطر کودکان کار بیشتر شده و اعتماد به نفس و رفاه آنها مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

  این گزارش خاطرنشان می کند که به دلیل افزایش سن جمعیت و بالا رفتن احتمال شیوع بیماری های غیرواگیر در سراسر جهان، احتمالا تعداد افرادی که به یک یا چند وسیله کمکی نیاز پیدا می‌کنند تا سال ۲۰۵۰ به ۳.۵ میلیارد نفر خواهد رسید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: