معاون آموزشی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مهمترین سرمایه کشور، دانشگاه و ارزشمندترین سرمایه دانشگاه، نیروی انسانی و اعضای هیات علمی هستند؛ لذا تکریم اعضای محترم هیئت علمی از وظایف حاکمیت و به ویژه در وزارت بهداشت است.
شفاآنلاین>سلامت>دکتر باقری فرد معاون آموزشی وزیر بهداشت در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی گلستان ضمن اشاره به رتبه ی برتر این دانشگاه در حوزه بینالملل و بینالمللیسازی گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بین المللی سازی می تواند عامل ارتقاء این دانشگاه و زمینه ساز ماموریت گرایی آن در حوزه بینالملل باشد.
به گزارش شفاآنلاین:دکتر ابوالفضل باقری فرد افزود: در دولت سیزدهم وزارت بهداشت ماموریتهایی با هدف کمک به ارتقاء خانه های بهداشت و سیستم ارجاع در همه حوزه ها اعم از آموزش و بهداشت تدوین شده و بخش زیادی از اختیارات به دانشگاه ها تفویض خواهد شد که از مصادیق بارز آن میتوان به پذیرش دستیار بومی در رشته های مورد نیاز هر استان اشاره کرد و انتظار میرود دستاورد حاصل از بومی گزینی، کمبود نیروی متخصص در سراسر کشور را تا حدود زیادی جبران کند.
معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر افزایش نقش دانشگاهها و واگذاری مسئولیت به اساتید و مسئولین دانشگاهها خاطرنشان کرد مهمترین سرمایه کشور، دانشگاه و ارزشمندترین سرمایه دانشگاه، نیروی انسانی و اعضای هیات علمی هستند؛ لذا تکریم اعضای محترم هیئت علمی از وظایف حاکمیت و به ویژه در وزارت بهداشت است.
وی به حواشی مطرح شده درباره حقوق اعضای هیات علمی و یکسان سازی حقوق وزارت بهداشت و علوم گفت: همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی علوم پایه با وزارت علوم، با همکاری و حمایت وزیر محترم بهداشت در حال انجام است و از نظر وزارت بهداشت هیچ تفاوتی بین اساتید علوم پایه و بالینی وجود ندارد و این دو لازم و ملزوم یکدیگرند و جدا کردن آنها از هم به صلاح کشور نیست و به جدیت موضوع را پیگیری میکنیم تا مشکلات برطرف شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان ابنکه روز معلم و مقام استاد را سپری کردهایم، بیان کرد: استاد نمونه فردی است که دانشجویی را تربیت کند که مهارت دانشجو اش بهتر از خودش باشید ؛ باید اساتیدی در دانشگاه ها جذب شوند که از نظر تعلیم و تربیت، الگو باشند تا سلامت معنوی که خلاء موجود در جامعه بشری است؛ جبران شود
وی تصریح کرد: فرایند جذب و ارتقاء اعضای هیات علمی وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی بازبینی شده است تا بر اساس معیارهای واقعی فرآیند جذب و ارتقا انجام شود .