کد خبر: ۳۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 25
شفا آنلاین: متخصص پوست ومو با تشریح خطرات جدی رنگ موهای غیرطبیعی درباره سرطانزا بودن این نوع رنگها هشدار داد.

دکتر زهرا عباسی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار داشت: زنان و دختران جوان نیازی به افراط در تنوع مو ندارند.ضمن اینکه فر کردن و براشینگ مو؛ استفاده مدام از پودرهای دکلره ؛ سشوار با حرارت بالا و کلیپس های نا مناسب و کشیدن مو سلامت مو را به خطر می اندازد.

وی با اشاره به این که امکان ابتلا به سرطان به دلیل استفاده مکرر از رنگ مو به دلیل مواد شیمیایی موجود در آنها نیز وجود دارد؛ تصریح کرد: جوانانی که خیلی زود از رنگ مو و دکلره استفاده می کنند با افزایش سن و ایجاد سفیدی مو دیگر به هیچ رنگ مویی راضی نمی شوند.

عضو انجمن متخصصین پوست و مو ایران هشدار داد: خشک و وز شدن مو، ایجاد لایه های شاخی نا مرتب؛ از دست رفتن لطافت مو و ایجاد موخوره از عواقب استفاده مکرر پودر های دکلره نیز محسوب می شوند.

وی افزود: همچنین فر کردن و براشینگ مو، کشیدن زیاد مو حین شانه کردن و سایر اقدامات منجر به کدری جنس مو، شکنندگی، ضعیف و ازدست رفتن استحکام مو می شود.

وی تأکید کرد: مهم ترین نکته برای داشتن و حفظ موهای سالم؛ تغییر طرز تفکر است؛ یعنی اعتقاد بر داشتن مو با رنگ طبیعی خودش، در واقع تا زمان سفید نشدن مو بهتر است از رنگ مو استفاده نشود.

عباسی به شفا آنلاین گفت: جوانان باید بر این باور باشند که زیبایی طبیعی موهای من مد باشد؛ چرا آنان بر این باورند که رنگ های عروسکی و فانتزی مد و منجر به زیبایی و جذابیت آنها می شود؟

وی توصیه کرد: سشوار را با حرارت متوسط نه خیلی داغ آن هم با رعایت فاصله 30 سانتیمتر از مو باید مورد استفاده قرار داد اما به طور کلی تا حد امکان خیلی نباید مورد مصرف قرار گیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: