کد خبر: ۳۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 08
نائب رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین: اختلالات شنوایی به دو دسته کم شنوایی و بد شنوایی تقسیم می شوند و بر اساس آمارها از هر هزار تولد بین 6 تا 10 تولد دچار کم شنوایی و از هر هزار تولد بین 4 تا 6 تولد با کم شنوایی عمیق متولد می شوند.

دکتر سعید ملایری - نائب رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران- در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: به طور کلی در سطح جامعه کم شنوایی بین 2 تا 3 درصد است و در برخی کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه تا 6 درصد هم می رسد حال آن که این آمار به طور معمول در ایران یک و نیم تا 3 درصد است.

وی با اشاره به این که آمار بد شنوایی به مراتب بیشتر از کم شنوایی است؛ ادامه داد: در برخی مواقع حتی تا 20 درصد از کل جامعه دچار اختلال پردازش شنوایی یا همان بد شنوایی هستند.

وی تصریح کرد: اختلال بد شنوایی در مورد کودکان پیش دبستانی یا مدرسه رو نیز به چشم می خورد.

متخصص شنوایی شناسی؛ دلایل ژنتیکی- بیماری های مادرزادی یا بعد از تولد را علل ابتلا به کم شنوایی در کودکان برشمرد و گفت:در افراد بزرگسال و سالمند عمومأ به دنبال تأثیرات آلودگی صدا؛ وضعیت نا مناسب اصوات آسیب رساننده در محیط های شغلی؛ صداهای صنعتی و فرآیند سالخوردگی( پیرگوشی) ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای هیچ یک از اختلالات شنوایی به دلیل وجود نیروی متخصص کافی و تجهیزات پیشرفته نیازی به دریافت خدمات در خارج از کشور نیست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: