کد خبر: ۳۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۶ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 08
شفاآنلاین- رییس جمهوری در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار این روز را به همه خبرنگاران تبریک گفت و اظهار داشت:به عنوان هدیه روز خبرنگار به وزیران ارشاد وتعاون ابلاغ می کنم که بیمه تکمیلی خبرنگاران عملیاتی شود.
به گزارش شفاآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری با خبرنگاران و نمایندگان رسانه های مختلف محلی و ملی در شهرکرد افزود:در زمینه رفاهی در شرایط خاصی که مشکل بیکاری برای خبرنگاری پیش می آید بیمه تکمیلی وجود دارد که در دست پیگیری است و عملیاتی می شود.

وی اضافه کرد: هدیه دوم معنوی است و آن آموزش رایگان فنی کار خبرنگاری است که دولت در این زمینه گامهایی را برخواهد داشت.



**راه مبارزه با شایعات فعال شدن خبرنگاران و اطلاع رسانی دقیق به مردم است

رییس جمهوری در ادامه گفت: اگر بخواهیم به صورت حرفه ای با شایعات مقابله کنیم راه آن فعال شدن خبرنگاران و اطلاع رسانی دقیق و به موقع به مردم است

رییس جمهوری گفت: روز خبرنگار را به شما عزیزان و همه خبرنگاران در سراسر ایران اسلامی یا خبرنگاران عزیز ایرانی که در خارج از کشور فعالیت می کنند تبریک می گویم.

وی ادامه داد: می دانید قانون شفاف سازی اطلاعات که می تواند به کار حرفه ای شما بسیار کمک کند پس از سالهای طولانی ،دولت آیین نامه اجرایی آن را تدوین کرده و به زودی اجرایی می شود و قانون شفاف سازی اطلاعات کمک خوبی به رسانه ها خواهد بود.

رییس جمهوری همچنین گفت: دولت لایحه ای را در زمینه انجمن مربوط به صنف خبرنگاران تهیه خواهد کرد تا این انجمن در زمینه کار خبرنگاری فعالیت کند و اگرتخلفی در این زمینه رخ داد این انجمن صنفی و تخصصی درمورد آن تخلف اظهار نظر کند.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: همچنین دولت در زمینه انجام اصلاحاتی که در شرایط جدید در قانون مطبوعات نیاز است تلاش خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: دو لایحه ای که به آن اشاره کردم قبل ازاینکه تهیه و تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم ابتدا دیدگاه های صاحبنظران را در این زمینه اخذ خواهیم کرد تا اجرا و عملیاتی شود.

روحانی خطاب به خبرنگاران گفت: امیدوارم بتوانید کار خبرنگاری را به صورت کاملا حرفه ای در سطح استان و کشور دنبال کرده و بتوانید واسطه خوبی بین دولت و مردم و بخش های مختلف خصوصی در هر استان و یا سراسر کشور باشید.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی به موقع، دقیق و خوب می تواند برای مردم مفید باشد تصریح کرد: اگر بخواهیم به صورت حرفه ای با شایعات مبارزه کنیم راه آن فعال شدن خبرنگاران عزیز و اطلاع رسانی دقیق وبه موقع به مردم است.

رییس جمهوری همچنین در بخش دیگر از سخنان خود گفت: یکی از چالش های دولت ایجاد توازن و تعادل در سراسر کشور است استان هایی وجود دارند که برخوردارترند و استانهایی نیز کم برخوردار و تعدادی دیگر از استانها نیز در شرایط محرومیت شدید هستند البته در آن استان های محروم استعدادهای فراوان وجود دارد تا از محرومیت خارج شوند .

رییس قوه مجریه در مورد استان چهار محال و بختیاری نیز گفت: امیدواریم چهار پروژه بزرگی که اعلام شد را عملیاتی کنیم چرا که تحول بزرگی دراستان ایجاد خواهد کرد.

وی گردشگری و تحول در حوزه آب را از دیگر مواردی ذکر کرد که می تواند نقش مهمی در توسعه استان داشته باشد .

روحانی با اشاره به 79 طرح که امسال و سال آینده دراستان اجرا می شود افزود: چهار طرح بزرگ را که گفته ایم نیز دنبال خواهیم کرد.

رییس جمهوری درباره دستاوردهای حضور خود در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به غیر از جلسه عمومی مردم عزیز و شریف این استان در جمع نمایندگان روستاییان و عشایر که البته نمایندگان شوراها هم حضور داشتند جلسه بسیار خوبی داشتیم و مطالبات، نظرات و نقدهایشان را مطرح کردند.

روحانی به جلسه خود با کارآفرینان و بخش توسعه ای استان هم اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این استان باید تلاش کنند و زمینه برای فعالیت آنها فراهم است.

رییس دولت یازدهم درباره طرح مجتمع فولاد چهارمحال هم توضیح داد: مرحله اول که ریخته گری است پیشرفت خوبی داشته و مسوولان قول دادند که این بخش را در سال 94 اجرایی کنند و بخش دوم که بخش ذوب است انشاءالله در سال 95 افتتاح خواهد شد.

روحانی مرحله دیگر این مجتمع را مربوط به تولید ورق دانست و افزود: در این باره دیروز تصمیم گیری شد و احتمال دارد تا سال 96 این بخش هم بتواند به بهره برداری برسد ضمن اینکه تصمیم گیری شد تا ظرفیت تولید فولاد در این استان به دو برابر افزایش یابد.

رییس شورای عالی اشتغال به اشتغالزایی این پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه به صورت مستقیم و غیرمستقیم هشت هزار و 500 نفر را به کار خواهد گرفت که می تواند به اشتغال استان کمک کند.

روحانی موضوع دیگر در این سفر را راه آهن اصفهان- شهرکرد- اهواز بیان کرد و ادامه داد: این پروژه بزرگ، سنگین و پرهزینه است. دستور اجرایی آن صادر شده و انشا ءالله این کار توسط بخش خصوصی اجرایی وعملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه تحول بزرگی برای استان و کشور خواهد بود اظهار داشت: با احداث این خط صرفه جویی خوبی در زمینه سوخت انجام می شود ضمن اینکه استان را از تنگنا و انزوا خارج می کند و در توسعه گردشگری هم کمک کننده است.

رییس جمهوری به موضوع آب استان چهارمحال و بختیاری هم اشاره کرد و توضیح داد: با اینکه استان به عنوان صادرکننده آب محسوب می شود اما خود استان مشکلات فراوانی در زمینه آب دارد.

روحانی خاطرنشان کرد: همه باید از آب آشامیدنی استفاده کنند که این استان در زمینه آب آشامیدنی هم معضلات زیادی دارد.

رییس جمهوری به پروژه آب رسانی بن- بروجن اشاره کرد و گفت: این پروژه که توسط بخش خصوصی اجرایی و عملیاتی می شود آب رسانی را از «بن» به شهرکرد و بروجن منتقل می کند و شهرهای مسیر هم از آن بهره مند خواهند شد.

روحانی چهارمین پروژه این استان را توسعه گردشگری برشمرد و افزود: این استان باید یکی از مراکز مهم گردشگری کشور باشد به خصوص اینکه در اکوتوریسم جاذبه خوبی دارد.

وی درباره 79 طرح عمرانی چهارمحال و بختیاری هم گفت: در جلسه شورای اداری امروز این موضوع مطرح شد و 206 میلیارد تومان اعتبار یعنی صد درصد منابع لازم تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: این 79 طرح مربوط به کل استان است و انشاءالله بتوانیم قدم های لازم را برای اجرایی شدن همه قول هایی که دادیم برداریم.



** صرفه جویی در مصرف آب

رییس جمهوری درباره این سوال که برنامه دولت برای اختصاص درآمد آب به این استان که سرچشمه های اصلی آب استان های همجوار را دارد، گفت: این موضوع را استاندار هم اشاره کرد البته آب می تواند بزرگترین صادرات این استان باشد که در خشکسالی معلوم شد خیلی هم دستش باز نیست.

روحانی تاکید کرد: مهمترین کار در زمینه آب صرفه جویی و بهره وری درست است چرا که کشوری کم آب داریم و باید بهترین شرایط استفاده از آن را داشته باشیم.



** توسعه کشاورزی

رییس جمهوری با بیان اینکه کشاورزی برای کشور اهمیت زیادی دارد و این استان هم استعداد خوبی در بخش کشاورزی، دامپروری، باغداری و کشت دارد گفت: چند طرح وجود دارد که عمدتا بخش های خصوصی و یا بخش های عمومی غیردولتی به عهده گرفته اند.

رییس جمهوری ادامه داد: دولت در همه زمینه ها تسهیلاتی که باید در اختیار بخش های خصوصی و یا عمومی غیردولتی انجام دهد این کار را خواهد کرد.



** اولین قدم رونق اقتصادی تا پایان سال

رییس دولت یازدهم در پاسخ به این سوال که برنامه دولت برای خروج از رکود چیست گفت: یکی از کارهایی که دولت در یک ماه اخیر تمام وقت خود را صرف آن کرد طرح خروج از رکود بود.

روحانی با بیان اینکه در مهار تورم قدم هایی برداشته ایم و باید مراقبت کنیم که به حالت اول برنگردد اظهار داشت: در جلسات متعدد دولت و به خصوص روز سه شنبه همین هفته بخشی از این بسته خروج از رکود تصویب شد که بعد از تعطیلات مجلس با قید فوریت به عنوان لایحه ارایه می شود.

رییس جمهوری به مواردی که نیاز به مصوبه مجلس ندارد هم اشاره کرد و گفت: اکثر این موارد انجام شده است و شاید جلسه دیگری برای نهایی شدن نیاز داشته باشد و پس از آن برای اجرا ابلاغ می شود.

رییس جمهوری به همایش تبیین بسته خروج از رکود در سه شنبه هفته آینده اشاره کرد و گفت: در این روز کارشناسان اقتصادی این بسته را تشریح خواهند کرد و مردم و کارآفرینان از زوایای مختلف آن آگاه خواهند شد.

روحانی مهمترین کار دولت در سال جاری را خروج از رکود دانست و گفت: من در مسایل اقتصادی آدم خوشبینی نیستم اما معتقدم از رکود خارج شده ایم. دیگر رشد اقتصادی ما منفی نخواهد بود اما تا رسیدن به رونق اقتصادی زمان می برد.

روحانی با بیان اینکه تلاش می شود تا پایان امسال شاهد رونق باشیم ادامه داد: در روز سه شنبه آینده اعلام خواهم کرد که تورم سال جاری که قبلا 25 درصد اعلام کرده بودیم کمتر خواهد شد و رقم رشد از آنچه که در ذهن ماست بیشتر می شود و به نقطه ای می رسیم که مردم ما کاملا به آینده امید داشته باشند.



** عدم عدول از قانون و مقررات

وی در بخش دیگری از پرسش و پاسخ به این سوال که تصمیم دولت برای بهره مندی از حق صادرات آب از استان چهارمحال و بختیاری چیست گفت: دولت شورای عالی آب را در همان روزهای اولیه تشکیل داد و این شورا معضلات و عقب ماندگی هایی که جزو ضرورت ها بود بررسی کرد تصمیماتی را گرفت و ما این جلسات را ادامه می دهیم.

وی درباره حق آب تصریح کرد: به غیر از بخش آب آشامیدنی هر مقداری که از هر سرشاخه ای اختصاص داده شود حتما با مطالعه علمی و در چارچوب قانون، مقررات و حق و عدل خواهد بود و نخواهیم گذاشت حقوق هیچ یک از هموطنان مان تضییع شود.

رییس جمهوری بار دیگر به امکانات استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: شاهد احداث دهکده المپیک برای ورزش های زمستانی باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: