کد خبر: ۳۰۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022April 27
وزارت بهداشت در پاسخ به انتشار خبری در خبرآنلاین توضیح داد.

شفاآنلاین>سلامت> وزارت بهداشت در پاسخ به انتشار خبری در خبرآنلاین توضیح داد.

به گزارش شفاآنلاین: هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ گزارشی در این رسانه منتشر شد با عنوان «دستاوردی که چالش شد! / ۵۰ میلیون دوز واکسن ایرانی و خارجی در انبارها دپو شده‌ است»، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پاسخ به این مطلب توضیحاتی به شرح زیر ارسال کرد.


«برنامه واکسیناسیون نوبت‌های اول، دوم و سوم ادامه دارد و با توجه به تاریخ مصرف واکسن های موجود در وزارت بهداشت، پاسخگوی نیاز ماه های آتی خواهد بود. در حال حاضر ۱۴ میلیون نفر نوبت اول، شش میلیون نفر نوبت دوم و ۲۶ میلیون نفر نوبت سوم را دریافت نکرده‌اند. حسب میزان استقبال جامعه از واکسیناسیون و نیاز به مقادیر بیشتر نسبت به خرید تعداد دوزهای بیشتر واکسن اقدام خواهد شد. تغییرات سویه‌های ویروس و بالطبع تغییرات در برنامه واکسیناسیون و نیاز به دز اضافی در حال حاضر نامشخص است، لذا شرایط بیماری در جهان به دقت رصد می شود تا در خصوص واکسیناسیون بتوان سیاستگذاری متناسب انجام داد.
همچنین تمام قراردادهایی که وزارت بهداشت برای خرید واکسن از شرکت‌های داخلی بسته، کاملا مشخص است و بر اساس همان قراردادها خریدهایش را سال گذشته انجام داده و امسال نیز انجام می‌دهد.
لازم به ذکر است وزارت بهداشت از آبان ۱۴۰۰ تاکنون هیچگونه خرید خارجی واکسن نداشته است.
واکسن‌ها دقیق پیش بینی، محاسبه و تدارک دیده شده اند و اگر مردم به موقع مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند هدر رفت واکسن به حداقل می‌رسد.
به کوواکس اعلام شده که واکسن نیاز نداریم و دلایل آن نیز ذکر شده است. همچنین درمورد واکسن های اهدایی تا وقتی نیاز نباشد این واکسن ها قبول پذیرفته نمی شوند و اختیار پذیرفتن آنها با وزارت بهداشت است.
برنامه واکسیناسیون کووید همچنان ادامه دارد و امیدواریم کسانی که واکسن خود را دریافت نکرده اند برای تزریق نوبت سوم مراجعه کنند ضمن اینکه جمع کثیری از مردم هنوز تزریقشان فرا نرسیده است و از همه مهمتر به ذخیره واکسن فعلی برای هرگونه اتفاق پیش بینی نشده ای نیاز داریم.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: