کد خبر: ۳۰۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022April 26
در چند سال اخیر به علت عدم دریافت حقوق و دستمزد مناسب تعداد زیادی از پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران از بخش درمان تأمین اجتماعی جدا شده اند و نیروهای جدید تمایلی به جذب در بخش درمان سارمان تأمین اجتماعی را ندارند

شفاآنلاین>سلامت> انجمن اسلامی جامعه پزشکی سازمان تامین اجتماعی، نسبت به آسیب های تغییر و تحولات صورت گرفته در بخش درمان سازمان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شفاآنلاین: در بیانیه انجمن اسلامی جامعه پزشکی سازمان تأمین اجتماعی، آمده است: ملاک انتخاب مدیران درمان در سطح استان‌ها بر اساس چه بوده است. آیا این مدیران دارای رزومه و سابقه مدیریتی و آشنایی با قوانین درون سازمانی را دارند و آیا نسبت به مدیران فعلی لایق تر و دارای رزومه قوی‌تر هستند و انتصاب آنها قابل دفاع است؟


آیا مدیرانی که برکنار شده اند و از سرمایه‌ها و کارشناسان خبره در بخش درمان تأمین اجتماعی هستند، قابلیت ابقاء و ادامه کار نداشته اند؟ آیا نفراتی که جایگزین شده اند از نظر مدیریتی، اجرایی و درمانی دارای سابقه و قابلیت موفق تری هستند؟

علت اصرار زیاد معاونت توسعه سازمان تأمین اجتماعی و دیگر مدیران، نسبت به تغییرات پرداخت پرکیسی به انگیزشی به پزشکان، کارشناسان و مدیران ستاد درمان چیست؟ آیا اجرای این تغییر پرداخت از پرکیس به انگیزشی به این مدیران جز نتیجه آن، خالی شدن پزشکان ستادی و کارشناسان خبره به علت عدم دریافت حقوق و دستمزد نامناسب از مجموعه مدیریت درمان و ستاد درمان و جایگزین شدن افراد غیر کارشناس و ورود افراد غیر درمانی به امور درمان و در نهایت آسیب به این بخش نیست؟

در چند سال اخیر به علت عدم دریافت حقوق و دستمزد مناسب تعداد زیادی از پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران از بخش درمان تأمین اجتماعی جدا شده اند و نیروهای جدید تمایلی به جذب در بخش درمان سارمان تأمین اجتماعی را ندارند.

سوال اینکه علت مخالفت معاونت توسعه و بعضاً مدیران میانی این معاونت و دیگر مدیران سازمان تأمین اجتماعی با تبدیل وضعیت پزشکان قراردادی که بیشترین زحمات بخش درمان به عهده آنها است و کاهش سقف سن استخدام و کاهش مدت حضور قراردادی این پزشکان به دو سال چیست؟

علت سکوت معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی و اعضای هیئت مدیره نسبت به این تحولات چیست؟

در تیم مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر اینکه برنامه مدونی برای اداره سازمان وجود ندارد، از نظرات کارشناسی کادر درمان هیچ بهره‌ای نمی‌برند و این یکی از ایرادهای مهم، تیم مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی در این دوره است.

بخش درمان تأمین اجتماعی و جامعه پزشکی خدمتگزار آن به افراد تحت پوشش سازمان که در سال‌های اخیر بیشترین تلاش و کوشش را در جهت کنترل پاندمی کرونا داشته اند، آماده پاسخگویی مدیرعامل و معاونین سازمان است.

یقیناً نحوه مدیریت و ورود افراد غیر کارشناس به سازمان تأمین اجتماعی و به خصوص بخش درمان سازمان، آسیب‌های جبران ناپذیری به این نهاد اجتماعی، اقتصادی و درمانی وارد می‌کند که در نهایت این آسیب‌ها به امنیت جامعه نیز ضربه خواهد زد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: