کد خبر: ۳۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 07
شفاآنلاین- رییس سازمان شهرداری ها با انتقاد از دفع نامناسب پسماندها در برخی از شهرها گفت: این پسماندها از طریق آلوده کردن سفره های آب های زیرزمینی موجب ایجاد مشکل کم آبی شده و سلامت مردم را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش شفاآنلاین، هوشنگ خندان دل روز پنجشنبه در اجلاس شورای عالی استان ها افزود: با موارد متعددی مواجه شدیم که در برخی شهرها پسماندها به طور بهداشتی دفع نمی شوند و قسمت های پنهانی و حاشیه شهرها را به دفع زباله ها اختصاص می دهند.

وی خاطرنشان کرد: چندین سال است که وارد چرخه خشکسالی شده ایم و در بسیاری از مناطق کشور با محدودیت منابع آب روبه رو هستیم که در شهرها بیشتر خودش را نشان می دهد.

رییس سازمان شهرداری ها تاکید کرد: بنابراین باید بیشترین دقت را در مصرف بهینه آب به عمل آوریم و با توضیح خواستن و فشار آوردن سایر دستگاه های اجرایی باید این اتفاق صورت گیرد.



**نباید اعتماد عمومی مردم به شهرداری ها خدشه دار شود

رییس سازمان شهرداری ها با بیان اینکه اعتماد عمومی بزرگ ترین سرمایه مدیریت های محلی است، گفت: تحت هیچ شرایطی نباید به اعتماد عمومی خدشه وارد شود درغیراینصورت مهم ترین عامل تسریع کننده مدیریت های محلی از بین می رود.

خندان دل افزود: باید نگران نظام کارآمدی شهرداری ها باشیم چراکه اگر کارآمدی شهرداری ها درحد لازم رشد پیدا نکرده باشد ممکن است این تصور پیش آید که منابع شهرداری ها به درستی استفاده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در شهرداری های کشور بیش از سه برابر نیاز واقعی ، نیروی انسانی وجود دارد.

رییس سازمان شهرداری ها با اشاره به عدم پرداخت حقوق چندین ماهه برخی از کارمندان شهرداری افزود: دلیل این امر یا این است که درآمدها براساس پیش بینی ها وصول نشده یا اینکه باید هر سال منابع بیشتری برای پرداخت حقوق اختصاص دهیم و تعداد کم و زیاد کارمندان فی نفسه نمی تواند مورد قضاوت قرار گیرد.

خندان دل، شفاف سازی اداری و ساده سازی امور را از دیگر مولفه های موثر در اعتماد عمومی مردم عنوان کرد و افزود: فساد اداری نیز در اعتماد مردم نقش دارد.



**حاشیه نشینی باید در دستورکار قرار گیرد

رییس سازمان شهرداری ها به مشکل حاشیه نشینی و بافت های فرسوده شهری اشاره کرد و گفت: این مشکل چنان است که حتی چندی پیش در یکی از شهرها به عنوان یک مساله امنیتی مطرح شد.

خندان دل افزود: حاشیه نشینی را باید به طور جدی در دستور کار مدیریت شهری قرار دهیم و رفع این معضل صرفا از طریق پول صورت نمی گیرد بلکه بسیاری از این مسائل با تلفیق در برنامه های اجرایی دیگر می تواند مورد نظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: امروز عزم جدی در دولت برای مدیریت محلی و شهری به وجود آمده و یکی از اقدامات تاثیرگذار دولت در این زمینه ایجاد کمیسیون ویژه برای رسیدگی به امور شهرداری ها در ماه های اخیر بوده است.



**بررسی لایحه درآمدهای منابع پایدار شهرداری

رییس سازمان شهرداری ها با اشاره به تدوین لایحه درآمدهای منابع پایدار شهرداری ها گفت: این لایحه اکنون در حال بررسی در کمیسیون ویژه کلانشهرها است.

خندان دل افزود: در این لایحه اختصاص سهم بزرگ تری از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها ، لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: شورای عالی استان ها بخش قابل توجهی از اختیارات خود را به شورای مشابهی در شهرداری ها تفویض کرده و علاوه برآن، شوراهای متناظری در استان ها ایجاد شده و بخشی از اختیارات نیز به آنها واگذار شده است.

رییس سازمان شهرداری ها گفت: همچنین مجموعه مقررات استخدام شهرداری ها نیز بازبینی شده و در حال طی کردن مراحل قانونی خود است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: