کد خبر: ۳۰۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022April 23
رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به همراه زدن ماسک باید در دستور کار همه قرار گیرد تا دوباره با موج جدید شیوع مواجه نشویم.

شفاآنلاین>سلامت> رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه روند استقبال از واکسیناسیون در حال حاضر حدود پنج درصد ظرفیت ایجاد شده است، گفت: کاهش استقبال از این طرح نگرانی اصلی برای مقابله با کرونا در این استان است.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر محمدامین ولی‌زاد روز جمعه افزود: متوسط واکسیناسیون روزانه در آذربایجان غربی، سه هزار و ۵۰۰ دُز است در حالیکه ظرفیت این بخش به بیش از ۸۰ هزار دُز می‌رسد.


وی اضافه کرد: علاوه بر آن، وضعیت استفاده از ماسک در آذربایجان غربی نیز رو به کاهش است و همین امر می‌تواند مشکل ساز شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به همراه زدن ماسک باید در دستور کار همه شهروندان قرار گیرد تا دوباره با موج جدید شیوع مواجه نشویم.

ولی‌زاد از ابتلای ۵۰ نفر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: حدود ۴۰ نفر از این تعداد در مراکز درمانی بستری شدند.

وی گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۲۲۸ نفر رسید که از این تعداد، ۶۹ نفر در بخش آی سی یو بستری بوده و ۲۴ نفر با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

ولی زاد یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از ابتلای قطعی به کرونا در آذربایجان غربی گزارش نشده و رقم فوتی های بیماری کووید ۱۹ در همان رقم هفت هزار و ۵۶۰ نفر باقی مانده است.

طبق آخرین برآورد صورت گرفته ۲ شهرستان پلدشت و شاهین دژ در آذربایجان غربی وضعیت قرمز و خوی و چایپاره وضعیت نارنجی کرونایی دارند.

همچنین ۵ شهرستان در وضع آبی و هشت شهرستان در وضع زرد هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: