کد خبر: ۳۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 07
دندانپزشک کودک و نوجوان در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- دندانپزشک کودک و نوجوان گفت: از زمان رویش اولین دندان شیری کودکان، والدین باید به صورت مکرر به دندانپزشک مراجعه نمایند.

دکتر پریسا مهراشتیاق در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: یکی ازنکات مهمی که والدین باید به آن توجه داشته باشند اینستکه آنها نباید قبل از درمان راجع به نحوه درمان با کودک صحبت کنند. زیرا باید این فرصت را برای کسب رابطه مطلوب میان کودک و دندانپزشک؛ به دست دندانپزشک بسپارند تا با بکارگیری زبان کودکانه و اصطلاحات مخصوص این رشته سکان کار را در دست بگیرد.

وی توصیه کرد: والدین برای تنبیه کودکان نباید آنان را از آوردن به دندانپزشکی بترسانند و اجازه ندهند دیگران برای کودکان خاطرات تلخ و ناگوار دندانپزشکی را تعریف کنند.

وی ادامه داد: ملاقات های مکرر کودک با دندانپزشک باعث می شود مشکلات درمانی در مراحل ابتدایی درمان شود نه حاد.

مهراشتیاق تأکید کرد: کودکی که با مشکلات حاد برای اولین بار نزد دندانپزشک مراجعه می کند به دنبال استرس زیاد نسبت به درمان حالت تدافعی می گیرد و به دلیل سنگین بودن اغلب موارد درمان؛ به طور معمول اولین تجربه وی نا خوشایند خواهد بود.

وی توصیه کرد: از این رو با رسیدگی های منظم از بروز حالات اورژانسی و تجربه های نا خوشایند برای کودکان نیز جلوگیری شود.

دندانپزشک کودک و نوجوان با اشاره به این که ترس از دندانپزشکی در بزرگسالی ریشه در ترس از دوران کودکی دارد در عین حال اظهار داشت: والدین باید با تغذیه مناسب؛ رعایت بهداشت صحیح و مراجعات منظم الگوی مناسبی برای کودکان خود باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: