کد خبر: ۳۰۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - 2022April 18
از اروپا خبر می‌رسد که در هفته‌های اخیر، زیرسویه‌های اومیکرون، رکورد تازه‌ای در ابتلا ثبت کرده و 3کشور فرانسه، آلمان و انگلیس را به صدر جدول مبتلایان در اروپا برده است

شفاآنلاین>سلامت> بیش از 2سال از همه‌گیری کووید-19 در جهان می‌گذرد و این ویروس هر روز نسخه تازه‌ای برای کشورها می‌پیچد. جدیدترین آمار جهانی کرونا نشان می‌دهد که زیرسویه‌های جدید در اروپا جان گرفته‌اند و رکورد جدیدی از ابتلا در کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس ثبت کرده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین: براساس آمارهای رسمی تاکنون 504میلیون‌و394هزار و 510نفر در جهان مبتلا به ویروس شده‌اند و 6میلیون‌و221هزار و 989نفر هم جانشان را از دست داده‌ا‌ند. در میان تمام کشورها، آمریکا با بیش از 82.3میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون فوتی، همچنان جایگاهش را در صدر جدول حفظ کرده است. هند هم با بیش از 43میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه بعدی قرار دارد. آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از 30.2میلیون نفر فراتر رفته و هم‌اکنون سومین کشور جهان از نظر بالاترین تعداد مبتلایان است. برزیل در عین حال با بیش از ۶۶۱هزار جان‌باخته پس از ایالات متحده آمریکا، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید-۱۹ در جهان به‌شمار می‌رود و پس از آن هند با بیش از ۵۲۱هزار قربانی، سومین کشور از نظر ثبت بالاترین آمار مرگ‌ومیر کرونایی در این فهرست جهانی است.

حالا از اروپا خبر می‌رسد که در هفته‌های اخیر، زیرسویه‌های اومیکرون، رکورد تازه‌ای در ابتلا ثبت کرده و 3کشور فرانسه، آلمان و انگلیس را به صدر جدول مبتلایان در اروپا برده است. در این میان فرانسه با ثبت بیش از 27.6میلیون مبتلا هم‌اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است. همچنین کرونای XE که سویه جدید و ترکیبی از دو زیرسویه اومیکرون است برای نخستین بار در ماه ژانویه در انگلیس مشاهده شد و تاکنون بیشترین نرخ ابتلا را در این کشور داشته است. در این میان روسیه هم با عبور از آمار ۳۷۳هزار قربانی، هم‌اکنون بالاترین عدد مرگ‌ومیر کرونایی را در بین کشورهای این منطقه دارد و در جهان هم چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است. در میان کشورهای جهان اما ایران براساس آمارهای رسمی، با مجموع 7میلیون‌و205هزار و 64مورد ابتلا و 140هزارو800مورد فوتی ناشی از کووید-19 در رتبه شانزدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلا به کرونا قرار دارد. گزارش‌ها نشان می‌دهد، روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۶کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: