کد خبر: ۳۰۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - 2022April 14
حدود 360 هزار IRC (کد وسیله پزشکی) تجهیزات پزشکی در سامانه رهگیری و اصالت سازمان غذا و دارو صادر شده است و 120 هزار IRC، کد وسیله وارداتی فعال و 60 هزار IRC برای تولیدات داخلی فعال است

شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: با ایجاد ساز و کار رقابت سالم، در حوزه تجهیزات پزشکی مفهومی به نام سهمیه ارزی نخواهیم داشت و تامین با اولویت تولید دانش بنیان مدنظر است.

به گزارش شفاآنلاین: مهندس روح الله مزینانی  با بیان اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی سهمیه ارزی نخواهیم داشت گفت: 11 هزار متخصص شاغل در حوزه تجهیزات پزشکی کشور داریم اما در مجموع حدود 30 هزار نفر متخصص تجهیزات پزشکی در کشور تربیت شده اند و ظرفیت بکارگیری آنها در کشور وجود دارد.

 وی گفت: حدود 360 هزار IRC (کد وسیله پزشکی) تجهیزات پزشکی در سامانه رهگیری و اصالت سازمان غذا و دارو صادر شده است  و 120 هزار IRC، کد وسیله وارداتی فعال و 60 هزار IRC  برای تولیدات داخلی فعال است.
 
مزینانی افزود: در کشور یک هزار و 700 تولید کننده تجهیزات پزشکی و حدود دو هزار تامین کننده فعالیت دارند. همچنین حدود سه هزار شرکت فعال در زمینه توزیع ، عرضه، خدمات پس از فروش، کنترل کیفی و مشاوره خدمات مهندسی در عرصه تجهیزات پزشکی فعالیت  می کنند.
وی در پایان تصریح کرد: در حوزه تجهیزات بی نظمی و تخلفاتی وجود دارد و باید با بازمهندسی فرآیندها در راستای شفافیت و رقابت سالم این موارد کنترل شود. و در سه ماهه اخیر حدود ۶۰ جلسه بازمهندسی تجهیزات پزشکی برگزار گردید است.
مزینانی خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی، مفهومی به نام سهمیه ارزی نخواهیم داشت و سیاست دهی تعدادی و ارزی برای تامین اقلام مورد نیاز نظام سلامت کشور بر اساس توان تامین کنندگان و با اولویت تولید داخل دانش بنیان، اقدام می گردد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: