کد خبر: ۳۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 06
رئیس انجمن پزشکان متخصص داخلی ایران در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: متأسفانه طی ماه های اخیر شاهد مراجعه هموطنان به بیمارستان ها و درمانگاه ها به علت بیماری های پوستی و دستگاه گوارش ناشی از استفاده و شنا در آب های آلوه و راکد می باشیم که برای کاهش این قبیل مشکلات نیازمند اطلاع رسانی گسترده رسانه ها وآموزش عموم مردم هستیم.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در واقع افراد ساکن روستاها و مناطق محروم که بودجه و امکانات کافی برای شنا در استخر را ندارند به این منظور از آب های راکد؛ آب رودخانه ها و برکه ها نیز استفاده می کنند.

وی هشدار داد: حال آن که این امر منجر به ابتلا آنها به بیماری های گوارش؛ پوست؛ چشم و دستگاه تنفسی می شود.زیراآب های راکد حاوی انواع و اقسام میکروب ها، قارچ ها و انگل ها می باشند.به همین خاطر پس از اتمام شنا و آب تنی در چنین آب هایی ؛افراد دچار بیماری های پوستی و قارچی می شوند.

فوق تخصص گوارش تصریح کرد: به دنبال میکروب ها و تخم انگل موجود در آب های آلوده فرد پس از شنا دچار اسهال؛ استفراغ و حتی اسهال خونی و در نهایت عفونت های دستگاه گوارش می شود.

خسرونیا هشدار داد: در صورت شدت اسهال و استفراغ و حتی اسهال خونی و عدم مراجعه به پزشک؛ احتمال بروز عوارض مرگبار نیزوجود دارد.

وی توصیه کرد: افراد جامعه از آب های آلوده جهت آشامیدن؛ شنا کردن؛ شست و شوی ظروف و لباس نیز استفاده نکنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: